Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری شامگاه چهارشنبه در نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج از نگاه معنوی درباره مقام مادران سخن گفت و اظهار داشت: مشکلات متعدد زندگی انسان با دعای خیر مادر قابل برطرف شدن است.

وی با اشاره به اینکه مادران شهدا جایگاه ویژه ای بین دیگر مادران دارند، افزود: آنان فرزندان خود را به طور شرافتمندانه و آبرومندانه تربیت کرده و تحویل جامعه دادند و به وقت ضرورت با دستان پاک خود آنان را برای دفاع از دین و وطن به مسلخ فرستادند  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندارر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تأسیس و راه اندازی بنیاد فرهنگی بین المللی مادر اقدامی ارزنده و جاودانه است و دعای خیر مادران کشور نیز همواره بدرقه راه مسئولان این بنیاد خواهد بود.

کلانتری عنوان کرد: ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ به دلیل برگزاری نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادران کهگیلویه و بویراحمد برای همیشه در تاریخ سراسر افتخار این استان ماندگار شد.

بنیانگذار و رئیس بنیاد فرهنگی بین المللی مادر نیز گفت: این بنیاد سال ۱۳۹۳ در شهر شیراز تأسیس و راه اندازی شد و هم اینک نیز در ۷۵ کشور دنیا ثبت شده است.

غلامرضا محمدی اظهار داشت: آئین نکوداشت مقام والای مادر تاکنون در ۳۰ استان و ۲۳ شهرستان کشور و چهار بار نیز به صورت ملی برگزار شده است.

وی افزود: جایگاه مادران قدسی و الهی است و نقشی اساسی در خانواده و جامعه بر عهده دارند.

بنیانگذار و رئیس بنیاد فرهنگی بین المللی مادر بیان کرد: مادران ستون خانه و مسئول آرامش خانواده هستند و بارها نیز در قرآن کریم بر اهمیت و لزوم تکریم آنان تأکید شده است.

محمدی عنوان کرد: باید فرهنگ نیکی، تکریم، احترام و محبت به مادران بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مادران مهمترین، اصلی ترین و مؤثرترین رکن خانواده و جامعه هستند.

آذر صفایی نیا اظهار داشت: نقش و جایگاه والای مادران هیچ جایگزینی در خانواده و جامعه ندارد.

وی افزود: مادران الگوهای صبر، عفت، دلسوزی و محبت هستند و مادران نمونه نیز باید هر چه بیشتر معرفی و تجلیل شوند.

۱۴ مادر نمونه کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.

برنامه های متنوع فرهنگی و هنری شامل سرود، موسیقی محلی و اعطای نشان فرزند شایسته بنیاد فرهنگی بین المللی مادر به حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اجرا شد.

۷۵۳۵/۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد مادر نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد