Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان ، عادل آذر عصر رئیس دیوان محاسبات کشور در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی در تبریز با تاکید بر اینکه طبق ارزیابی‌های دیوان محاسبات کشور ۹۷ درصد مدیران پاک دست هستند، گفت: تنها حدود ۳ درصد مدیران ممکن است جرمی مرتکب شده باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیران به طور جدی موضوع کنترل و نظارت را قبل و حین عمل پیگیر باشند، دیگر نیازی به برخورد‌های بعدی از سوی دیوان محاسبات نخواهد بود، ادامه داد: مدیران ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذر با تأکید بر نظارت دقیق مدیران دستگاه‌های اجرایی بر امور نهاد‌های تحت مدیریت خود، گفت: آنچه که موجب جرم و تخلف در دستگاه‌ها می‌شود، ضعف در کنترل‌های داخلی است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه راهبرد دیوان محاسبات نظارت مستمر مالی با رویکرد پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه است، ابراز داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نهاد‌های تصمیم‌گیری، نظارت و کنترل را از هم جدا کنند؛ گاهی اوقات اعتماد‌های بیش از حد باعث می‌شود همه این نهاد‌ها دست یک نفر باشد که همین موضوع منفذی برای جرم است.

وی ابراز داشت: تجربه نشان داده است که ۴۰ درصد استان‌ها از تمام اعتبارات خود از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای خود در بخش اسناد استفاده نکرده اند گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در بخش اسناد با تصویب ستاد تمدید شده است و دستگاه‌های اجرایی تا پایان شهریور مهلت دارند، در این خصوص اقدام کنند.

آذر سپس اظهار داشت: وظیفه دیوان محاسبات پاسداری از بیت المال است و ما مهمترین بخش بیت المال را سرمایه‌های انسانی و مدیران می‌دانیم.

وی در خصوص واگذاری ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی نیز گفت: حسابرسی انجام شده توسط دیوان محاسبات نشان می‌دهد که در واگذاری ماشین‌سازی تبریز جرم اتفاق افتاده است. این موضوع در تفریغ بودجه ۹۶ و در صحن مجلس نیز مطرح شد. در این خصوص منتظر رأی اصلی هیأت مستشاری هستیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.   وی گفت: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.   لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • اژه ای: عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی علیه دو مقر نظامی بود/ توسعه فناوری اختیاری نیست، مجبور به توسعه هستیم/ همه مدیران قضایی موظف و مکلف به پیاده‌سازی مفاد سند تحول قضایی هستند +متن سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • مدیران قضایی مکلف به پیاده‌سازی سند تحول قضایی هستند