Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@17:54:53 GMT

بهزیستی ۲۰۰ میلیاردتومان درماه مستمری می دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۴۰۸

آفتاب‌‌نیوز :

 وحید قبادی دانا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: یک میلیون و ۴۵۸ هزار فرد دارای معلولیت و ۲۴۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش این سازمان است. وی گفت: افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی در هزار مرکز توانبخشی، ۱۶ هزار مرکز روزانه، ۱۵ هزار مهد کودک، ۶۵۰ مرکز شبه خانواده و ۲۸۰ مرکز مشاوره ژنتیک از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی دانا افزود: ۲۲ هزار نفر به طور مستقیم در سازمان بهزیستی خدمت می‌کنند که ۷۰ درصدشان تحصیلات دانشگاهی دارند. وی گفت: ۹۲ درصد فعالیت‌های بهزیستی را موسسات مردم نهاد و خیریه‌ها انجام می‌دهند. رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: ۲۶ هزار معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش این سازمان هستند که ۲۴ هزار نفرشان حق پرستاری دریافت می‌کنند. قبادی دانا گفت: مستمری خانواده‌های تک نفره از ۵۳ هزار تومان به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی از ۵۰۰ هزار خانوار در سال گذشته به یک و نیم میلیون نفر در سال جاری افزایش یافته است که خیلی از آن‌ها بیش از ۱۵ سال در انتظار زیر پوشش قرار گرفتن بودند.

‌قبادی دانا گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی برای پرداخت مستمری از ۱,۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲,۷۶۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است. وی افزود: سازمان بهزیستی شهریه ۳۲ هزار تن از افراد زیر پوشش را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۳۴۸ هزار معلول ذهنی و ۱۱۶ هزار بیمار مزمن در مراکز نگهداری شبانه روزی و روزانه این سازمان نگهداری می‌شوند. قبادی دانا افزود: از ۱۲۰۰ شرکت کننده در آزمون استخدامی معلولان در سال گذشته ۱۱۵ نفر پذیرفته شده اند.

وی گفت: برای اشتغال به کار معلولان ۱,۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد با بازپرداخت پنج ساله اختصاص یافته است که به کارفرمایان به ازای اشتغال هر معلول ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

قبادی دانا افزود: تا کنون ۱۱۰ هزار مسکن برای خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی ساخته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر در دست ساخت است و همزمان ۱۱۳ هزار خانوار در نوبت هستند.

وی گفت: از سال ۹۴ کار ساخت مسکن برای ۱۴ هزار خانواده‌های دارای دو معلول آغاز شد که ۶۲۵۰ واحد ساخته و به آنان واگذار شده است و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم در این برنامه گفت: ۱۵۰ وظیفه برای سازمان بهزیستی کشور تعریف شده که بیش از ۱۰ وظیفه آن را هم نمی‌تواند به درستی انجام دهد. رسول خضری افزود: سازمان بهزیستی با این حجم از وظایف و اعتبارات کم برای خدمات دهی بهتر نیاز به تحول دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مستمری مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان بهزیستی برای احداث پردیس توانمندسازی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی محمد قادری ­رئیس سازمان بهزیستی کشور در دویست و بیست و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مدیریت شهری می‌خواهیم پارک یا پردیسی در تهران ایجاد کند تا علاوه بر استفاده شهروندان عادی از آن، خانواده‌های دارای فرزندان معلول در آن از بازی‌های مهارتی بهره‌مند شوند. رئیس سازمان بهزیستی همچنین از مدیریت شهری خواست تمهیداتی بیندیشد تا شمار بیشتری از معلولان از خدمات تاکسی‌های اینترنتی و سکو‌های مجازی بهره بگیرند. علی محمد قادری همچنین بر مناسب سازی هرچه بیشتر پایتخت برای معلولان و دسترس پذیری خدمات تاکیدکرد و افزود: مناسب سازی برای این قشر از جامعه باید با جدیت بیشتری دنبال شود. رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به وجود چهار هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان پایتخت گفت: کانون استعدادیابی و نخبگان نیاز به کنسرسیوم مشترک بین سازمان بهزیستی و نهاد‌های مختلف به ویژه مدیریت شهری دارد و این رویداد‌ها می‌تواند جریان سازی و الگونمایی کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری
  • مشارکت های مردمی بهریستی استان همدان به ۶۰۶ میلیارد ریال رسید
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • پیش بینی افزایش ۴۰ درصدی امسال زکات فطره
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • درخواست سازمان بهزیستی برای احداث پردیس توانمندسازی در پایتخت