Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تراز سطحی آب دریاچه ارومیه نسبت به هفته اخیر به رقم هزارو ۲۷۱ مترو ۶۹ سانتی متر یرسید و حجم دریاچه رقم ۲.۸۲ میلیارد مترمکعبی را نشان می‌دهد. تاریخ انتشار: 04:12 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۱۵۸ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس آخرین آمار منتشره از وضعیت دریاچه ارومیه تراز سطح آب دریاچه تا تاریخ ۲۵ تیر ماه سال جاری به هزار و ۲۷۱ متر و ۶۹ سانتی متر رسیده که این رقم نسبت به هفته اخیر کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این بین تراز سطح آب دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد یک متر و ۵ سانتیمتری و نسبت به دراز مدت با افت ۲ متر و ۹۴ سانتیمتری روبرو بوده است.   وسعت دریاچه ارومیه نیز تا تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری رقم ۳۰۸۷.۳۳ کیلومتر مربع بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۹۲۵ کیلومتر مربعی همراه بوده است.   البته بررسی‌ها نشان می‌دهد وسعت دریاچه ارومیه با گرم‌تر شدن هوا روبه کاهش است.   همچنین نسبت به دراز مدت وسعت دریاچه با ۴۵۱۴.۸۸ کیلومتر مربعی اُفت ۱۳۹۵.۵۱ کیلومتر مربعی داشته است.   حجم آب دریاچه نیز نشان می‌دهد این شاخص تا روز ۲۵ تیرماه به ۴.۵۹ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۲.۸۲ میلیارد متر مکعبی داشته است.   گفتنی است بارندگی‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از ۵۱۹ میلیمتر رسیده است به طوریکه نسبت به سال آبی گذشته ۲۶ درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت بیش از ۴۷ درصد افزایش یافته است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دریاچه ارومیه وسعت دریاچه بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات روز گذشته (۴ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات امروز (۵ اردیبهشت) با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر در کانال ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۴۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6087541 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه