Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@11:15:16 GMT

ثابت‌قـدم تا نتیجه نهایی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۵۰۸

ثابت‌قـدم تا نتیجه نهایی

حال در نظر بگیرید این منطقه، ۲۰ محله دارد که رسیدگی به امور تک‌تک شهروندان در این محله‌ها کاری بس دشوار و همت بالایی برای انجام آن لازم است. از طرفی چون شورایارها به نوعی بازوهای اجرایی مسئولان در محله‌ها هستند، به‌عنوان دولت‌های کوچک محلی از آنها یاد می‌شود و در چند سال اخیر توانسته‌اند با شناسایی مشکلات محله درخواست‌های اهالی را به گوش مسئولان برسانند و بخشی از مشکلات شهری محله‌ها از این طریق برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش بخشی از فعالیت‌های عمرانی که شورایارها در به سرانجام رسیدن آنها نقش داشتند را می‌خوانید.

تفرجگاه در زمین‌های خالی 

یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر توسط شورایاری‌ها پیگیری شده ایجاد تفرجگاه در زمین‌های خالی و فضای بی‌دفاع شهری است. «حسینعلی محمدی» دبیر شورایاری محله والفجر و اسلام‌آباد در این‌باره می‌گوید: «با توجه به قرارگیری ارتفاعات مسگرآباد در ناحیه ۶ و مجاورت این ارتفاعات با محله‌های مسعودیه، والفجر و اسلام‌آباد این نیاز حس می‌شد که برای اوقات فراغت شهروندان مکانی به‌عنوان تفرجگاه ایجاد شود. با پیگیری شورایاری و شهرداری منطقه و ناحیه این امکان برای شهروندان محله والفجر و اسلام‌آباد فراهم شد تا اوقات فراغت خود را در این تفرجگاه که مجهز به مبلمان شهری، فضای سبز و... است بگذرانند. از طرفی با ایجاد این تفرجگاه گام مثبتی توسط شهرداری برای افزایش سرانه‌های خدماتی و فضای سبز برداشته شده است.»
‌ 

راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار

مدت‌ها بود که اهالی محله بروجردی درخواست‌های مکرر برای ایجاد بازار میوه و تره‌بار داشتند که خواستار پیگیری از طریق شورایاری بودند. «محمدرضا کدیور» ساکن محله بروجردی می‌گوید: «یکی از اقداماتی که با پیگیری شورایاری و البته تلاش‌های شهرداری محقق شد، ایجاد بازار میوه و تره‌بار طراوت در محله بروجردی بود که باعث افزایش سرانه‌های خدماتی شد و از طرفی شهروندان دیگر مجبور نیستند مسافت طولانی را برای انجام خریدهای روزمره تا محله‌های دیگر طی کنند.» او می‌افزاید: «خرید و لوله‌گذاری انشعابات فاضلاب هم یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در این مدت با پیگیری شورایاری و مسئولان انجام شده است. البته در حوزه ترافیک هم اقدامات مختلفی صورت گرفته است. پیش از این، معابر محله بروجردی فاقد تابلوهای راهنمایی و رانندگی بود که اکنون تمام معابر دارای تابلوهای راهنمایی و رانندگی است.»
ساخت مجموعه ورزشی شهید عزیزی

در سال گذشته شهروندان محله مینابی با یک رویداد ورزشی در محله مینابی مواجه شدند. این رویداد ورزشی ساخت نخستین مجموعه ورزشی روباز در محله مینابی بود. «سیدمجتبی هاشمی» ساکن محله مینابی در این‌باره می‌گوید: «در سال گذشته با همت شهرداری منطقه مجموعه ورزشی شهید عزیزی در محله مینابی افتتاح شد که این مکان علاوه بر اینکه می‌تواند به قطب ورزشی محله تبدیل شود، به‌عنوان پاتوقی برای گذران اوقات فراغت نوجوان و جوانان در نظر گرفته شده است. از طرفی با ساخت این مجموعه سرانه‌های ورزشی و خدماتی محله هم افزایش پیدا کرده است و ورزش‌دوستان این امکان را دارند که در این مجموعه ورزشی چندمنظوره به انجام ورزش‌های مختلفی مانند والیبال، تنیس، فوتبال و... مشغول شوند.» بازگشایی سه‌راه سیمان و تندرو بزرگراه امام رضا(ع)

یکی از اقدامات مثبت شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته بازگشایی سه‌راه سیمان و تندرو بزرگراه امام رضا(ع) بوده که اثرات مثبتی در کاهش ترافیک این محور داشته است. «عبدالرضا امینی» دبیر شورایاری محله رضویه در این‌باره می‌گوید: «سه‌راه سیمان یکی از نقاط پرترافیک و حادثه‌خیز در محور بزرگراهی امام رضا(ع) بود که رانندگان در اکثر اوقات با ترافیک سنگینی در این محور مواجه می‌شدند. این درحالی است که درسال گذشته سه‌راه سیمان توسط مسئولان شهرداری و عوامل اجرایی شهرداری بازگشایی شد و کمک بسیاری به کاهش ترافیک در این محور کرده است و از طرفی باند تندرو شمالی و جنوبی این بزرگراه هم برای بزرگراه هم برای دسترسی بهتر به بهره‌برداری رسیده است.»

ساخت پل موتورسوار

ایجاد پل موتورسوار یکی از مهم‌ترین طرح‌های ترافیکی در منطقه است که کمک شایانی به کاهش تصادفات در بزرگراه بسیج کرده است. «مسعود رضایی‌مقدم» شورایار محله افسریه شمالی در این‌باره می‌گوید: «پیش از جانمایی پل موتورسوار در بزرگراه بسیج، شاهد حرکت عرضی موتورسواران در بزرگراه بسیج بودیم که باعث ایجاد گره‌های کور ترافیکی و تصادفات متعدد موتورسیکلت‌ها می‌شد. بعد از جانمایی این پل تصادفات موتورسیکلت به صفر رسید.»

مرکز اشتغالزایی در محله مینابی
ایجاد مراکز اشتغالزایی در محله‌های کم‌برخوردار یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های شهرداری منطقه ۱۵ در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی است. «مهران احمدپور» شورایار محله مینابی در این‌باره می‌گوید: «مرکز اشتغالزایی در زمینه پرورش زالو در محله کم‌برخوردار مینابی در حالی توسط شهرداری منطقه و سازمان نوسازی راه‌اندازی شد که محله مینابی دارای بافتی فرسوده و کم‌برخوردار است و جوانان بسیاری در این محله جویای کار هستند. همین موضوع بهانه‌ای شد تا در دفتر توسعه محلی محله مینابی، ۲ واحد کارگاهی در اختیار جوانان و نوجوان و حتی بانوان سرپرست خانوار محله قرار گیرد.» او می‌افزاید: «درحال حاضر بیشتر جوانان محله مینابی تخصصی برای راه‌اندازی یک کار و کاسبی مناسب ندارند و می‌توانند با عضویت در این مرکز کارآفرینی آموزش‌های لازم برای ایجاد کارگاه پرورش زالو را فرا بگیرند.» تعطیلی کارخانه سیمان 

یکی از بزرگ‌ترین معضلات محله مشیریه فعالیت کارخانه سیمان و آلودگی حاصل از آن بود. «محمد صالحی» دبیر شورایاری محله مشیریه در این‌باره می‌گوید: «فعالیت بخش فنی و نوار نقاله کارخانه سیمان معضلی بود که سال‌ها اهالی محله مشیریه با آن دست و پنجه نرم می‌کردند که با پیگیری‌های مکرر شورایاری و اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه قسمت فنی و نوار نقاله کارخانه سیمان تعطیل شد.» او می‌افزاید: «بوستان مسافر یکی از بوستان‌های محله مشیریه است که تا چند سال قبل، امنیت شهروندان در این بوستان به دلیل حضور افراد معتاد وکارتن‌خواب تأمین نبود، با پیگیری شورایاری یک دستگاه کانکس نیروی انتظامی در این بوستان جانمایی شد تا امنیت به این بوستان بازگردد. از طرفی خودروهای سنگین از جمله کامیون در معابر مشیریه توقف می‌کردند که باعث بروز مشکلات بسیاری شده بودند، با همکاری شورایاری برای این خودروهای سنگین در خیابان پامچال پارکینگ ایجاد شده است.»

کد خبر 448281

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران اعلام کرد: «موضوع به‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود.»

به گزارش ایسنا،محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران، در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران میراث‌دار کم‌وکاستی‌هایی هستیم، گفت: «حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.»

به‌روزرسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ به‌گونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهاد‌های بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج‌وفرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب‌مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب‌مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

دیگر خبرها

  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • یک شاهکار دیگر از گاسپرینی/ آتالانتا حریف یووه در فینال کوپا ایتالیا
  • پاسخ تکراری انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان