Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته یدیعوت آحارونوت، فریدمن نوشت: ارزیابی اسرائیل از تحولات بوجود آمده در منطقه خلیج فارس حاکی است که عربستان سعودی پس از اعلام ابوظبی برای خروج نیروهایش از یمن تنها شده است و همین موضوع می طلبد که همزمان که صحبت ها پیرامون جنگ با حزب الله لبنان بالا می گیرد، اسرائیل نیز از آنچه که در یمن اتفاق افتاده عبرت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نگار و پژوهشگر اندیشکده تخنیون در دانشگاه حیفا با اشاره به اینکه عربستان سعودی در ابتدا با تشکیل ائتلافی شامل کشورهای امارات متحده عربی، کویت، قطر، بحرین، سودان، اردن، مصر و مغرب جنگ علیه یمن را آغاز کرد، نوشت: اما رفته رفته با تداوم جنگ شکست عربستان آشکار شد به ویژه اینکه آنها نتوانستند با کمک متحدان یمنی خود پایتخت صنعا را به کنترل خود درآورند.

وی نوشته است: یکی از جنبه های شکستی که ائتلاف سعودی متحمل شد این است که طرف های این ائتلاف یکی پس از دیگری به صورت تدریجی اقدام به کناره گیری کردند؛ زیرا که هیچیک از این کشورها نمی خواستند بخشی از این شکست باشند که در برابر همگی آنها نمایان بود.

فریدمن در ادامه به خروج قطر از این ائتلاف در سال ۲۰۱۷ و امارات متحده عربی اشاره می کند و نوشته است که برخی از محافل عربی اکنون حضور نظامی عربستان سعودی و امارات در یمن را شبیه به اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین می دانند.

این پژوهشگر تاکید کرده است که محمد بن زاید ولیعهد امارات و حاکم فعلی آن حجم و بهای جنگ یمن را دریافت به ویژه پس از اینکه انصارالله تهدید کرد که بهشت برین اقتصادی در امارات را به جهنم تبدیل خواهد کرد و پهپادهای آنها بر فراز فرودگاه های دبی و ابوظبی به پرواز درآمد و این مساله صدای اماراتی ها را برای خروج از این جنگ بلند کرد؛ زیراکه امارات می ترسد که مانند ریاض هدف حوثی ها قرار گیرد.

وی افزود: جنگی که در زمین امارات صورت می گیرد، یعنی کابوس حکام آل مکتوم و آل نهیان؛ زیرا که اقتصاد امارات برپایه ثبات امنیتی است و هرگونه جنگی ممکن است به صورت تدریجی تجارت جهانی آنها را از بین ببرد و باعث فرار کارگران و گردشگران از این کشور شود.

فریدمن در پایان نوشت: اگر بتوان از شکست سعودی در یمن عبرتی برای اسرائیل درنظر گرفت، آن این است که اسرائیل نمی تواند برای چیره گی بر دشمن تنها به نیروی هوایی تکیه کند حتی اگر از برتری راهبردی به واسطه جنگنده هایش برخوردار باشد. بنابراین بایستی از طرح شعارهایی که بر پیروزی بر دشمن تاکید دارد مانند آنچه عربستان می گوید پرهیز کند و به نظر می رسد که امروز اسرائیل برای مقابله با حزب الله تنها است همانند عربستان در مقابل حوثی ها.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سرنوشت قایدی برای فصل بعد
  • سرنوشت قایدی در فصل آتی
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات