Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:04:16 GMT

تلاش برای کاهش کمبودهای زیرساختی فرهنگی میناب

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۷۷۰

تلاش برای کاهش کمبودهای زیرساختی فرهنگی میناب

فعالیت چندین گروه موسیقی و تئاتر که همواره در مسابقات ملی و بین المللی خوش درخشیدند، از جمله ظرفیت‌های هنری این منطقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان چهارشنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی میناب اظهار داشت: این شهرستان با وجود شایستگی‌های فرهنگی بسیار تاکنون از لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا کمالی زرکانی بیان داشت: با توجه به ویژگی‌های خاص فرهنگی میناب، لازم است که نگاه ویژه ای برای توسعه آن صورت گیرد و ساخت پردیس سینمایی سرآغاز این نگاه است.

وی ادامه داد: هم اکنون کشور به لحاظ مالی در شرایط خاص و سختی قرار دارد اما تصمیم ما بر آن است که با همکاری امام جمعه، فرماندار، شهردار، شورای شهر و خیران کمبودهای زیرساختی میناب را در حوزه فرهنگ و هنر کاهش دهیم.

کمالی زرکانی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به کارکرد فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: برخی از مناطق و بخش‌های میناب به لحاظ آسیب‌های اجتماعی آمار نگران کننده‌ای دارد و با توجه به ظرفیت‌های خوب فرهنگی هنری این شهرستان باید از این ظرفیت به بهترین نحو برای کاهش این آسیب‌ها استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که آسیب‌های اجتماعی با روش‌های مرسوم قابل حل نیست و هم اکنون بسیاری از کشورهای جهان سعی می‌کنند آسیب‌های اجتماعی را با هنر درمانی به ویژه تئاتر درمانی که یکی از ظرفیت‌های میناب است، کاهش دهند.

کمالی زرکانی با اشاره به طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر که از سوی وزارت ارشاد مطرح شده، گفت: پیشنهاد ما شهرستان میناب است که فرماندار آن رئیس کمیسیون شهر خلاق باشد و امیدواریم هر چه زودتر نشست‌های مرتبط با این موضوع در میناب برگزار شود.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: اخلاق و نظم مهمترین رکن در خدمت به مردم است.

احسان کامرانی افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اخلاق نیکو را سرلوحه کار خود قرار دهند و با ارباب رجوع با خوش رویی برخورد کنند.

بیشتر بخوانید؛ مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان معرفی شد

در پایان این مراسم از زحمات چهار ساله مجید سلحشور فرماندار پیشین میناب قدردانی و محمد رادمهر به عنوان سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان میناب معرفی شد.

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز
  • شعر قیصر بر ظرفیت و توانمندی زبان فارسی افزود
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ‌ قرآن و نماز