Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:21:57 GMT

آیین‌نامه‌های غیرکارشناسی صنعت را دچار مشکل کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۷۸۳

آیین‌نامه‌های غیرکارشناسی صنعت را دچار مشکل کرد

عبدالحمید دربانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آیین نامه و قوانین دست و پا گیر اداری بخش صنعت را با چالش جدی مواجه کرده است و باید نمایندگان مجلس برای اصلاح این قوانین اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاثیر خودتحریمی ها بر اقتصاد کشور بیش از تحریم های خارجی است و آیین نامه های مخل در بخش تولید حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: بعضی از مسئولان قوانین و آیین نامه ها را در راستای حمایت از صنعتگران تدوین کردند، اما این قوانین اکنون بلای جان بخش تولید شده است.

دربانیان تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان برای گره گشایی مشکلات واحدهای صنعتی اقدام هایی انجام می شود، اما تمامی دغدغه این واحدها را نمی توان در کارگروه ها برطرف کرد.

وی اضافه کرد: قوانین بخش صنعت در راستای شرایط کنونی جامعه تنظیم و تدوین نشده است و مسئولان هرچه سریع تر برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی تلاش کنند.

دربانیان تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی کشور در سال های گذشته به دلیل مشکلاتی که قوانین مخل تولید به وجود آورده است تعطیل شد و ادامه این روند می تواند مشکلات بیشتری برای بخش تولید ایجاد کند.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: بانک های عامل استان در ارایه تسهیلات رونق تولید به بنگاه های اقتصادی تلاش کنند و با هم افزایی دستگاه های اجرایی می توان از بحران عبور کرد.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

در این نامه آمده است: 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 213664/ت62097هـ مورخ 18/11/1402، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت  اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (1) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب 1376- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (6) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت مغایر قانون است
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • مشارکت مردم ایران برای نجات زمین
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد