Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:58:06 GMT

لایحه حمایت از حیوانات به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۸۲۷

لایحه حمایت از حیوانات به کجا رسید؟

اصغر دانشیان معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با لایحه حمایت از حیوانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات لازم در خصوص لایحه حمایت از حیوانات را انجام داده است، اما این موضوع را باید دولت مطرح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاونت حقوقی ریاست جمهوری چند تبصره به ماده قانون‌هایی که قبلا تصویب شده بودند، اضافه کرد که مورد موافقت سازمان محیط زیست نبود.

دانشیان گفت: مکاتباتی میان سازمان محیط زیست و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص لوایح حمایت از حیوانات صورت گرفته است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی افزود: لایحه حمایت از حیوانات باید مورد تأیید معاونت حقوقی ریاست جمهوری قرار گیرد تا به کمیسیون لوایح مجلس شورای اسلامی ارسال و پس از تأیید به دولت منتقل شود، در صورت تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مقدمات لایحه حمایت از حیوانات در حال انجام است و امیدواریم که به مجلس برود و مورد تأیید قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر اظهار کرد: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد و الان در بازه زمان عقب‌نشینی هستیم.

وی افزود: کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه اظهار کرد: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و باید کشورها اگر آب‌بند یا سدی ایجاد کرده‌اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی درباره میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر گفت: با توجه به میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی نیز گفت: طبق اساسنامه دولت، کیسه‌های پلاستیکی زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید، توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شوند.

کد خبر 846916 منبع: ایسنا برچسب‌ها پلاستیک خبر مهم دریای خزر سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم