Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، برات قبادیان در حاشیه آئین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: به دنبال بومی کردن محصولات با دانش بومی هستیم و اولین قدم در این ارتباط بر پایی نمایشگاه بزرگ از محصولات داخلی در تهران است و این گام در وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این ارتباط با چند وزیر و… تفاهم‌نامه منعقد شده، که از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

قبادیان خاطرنشان کرد: اولین نمایشگاه ساخت داخل، دو بخش دارد. یک بخش شناخت نیازهای فناوری و دیگری نیاز دانش فنی برای تولید در داخل است که از همکاری آنها که می‌توانند این نیازها را برآورده کنند از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، نخبگان و فناوری بهره گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این کار بزرگترین اقدامی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در طول تاریخ این کشور برای حمایت از تولیدات داخلی در دستور کار قرار داده است و این گونه نمایشگاه ها به تدریج در همه استان‌های کشور برپا می‌شود.

قبادیان ادامه داد: در کنار این موضوع بحث کمک به سرمایه گذاری از جمله مباحثی است که در کشور مطرح است و اینکه هم برای تولید، هم برای سرمایه ثابت و هم برای سرمایه در گردش، سرمایه لازم در برنامه دیده شده است.

وی اظهار داشت: رفع مشکلات سرمایه‌ای نیز از طریق بانک‌ها نیز در دستور کار قرار دارد. همینطور طرح بزرگ تأمین سرمایه در وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از برنامه های وزارتخانه است.

براساس این گزارش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال گذشته همه کالاهایی که در داخل می‌توان تأمین کرد شناسایی و واردات کالاهای مشابه ممنوع اعلام شده است که این حمایت از تولید داخلی و صنعتگر به شمار می‌رود.

کد خبر 4669700

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: این حمایت‌ها شامل بازدیدهای مسوولان، تبلیغات رسانه‌ای و برخورداری از مزایای تبصره ۱۸ قانون بودجه است.   امیررضا رجبی افزود:در دولت سیزدهم سهم مالیات تولیدکننده کاهش یافته است؛ به طوریکه در حال حاضر سهم تولیدکنندگان در حوزه مالیات ۱۸ درصد است؛ اما در گذشته این رقم ۲۵ تا ۳۰ درصد بود، اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز اعلام کرده که شناسایی مودیان مالیاتی در استان رشد خوبی داشته است.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در خصوص جرایم واحدهای صنعتی نیز بدون بررسی و کارشناسی‌های لازم، اعمال جرایم امکان‌پذیر نیست و این اداره کل از تولیدکنندگان در این زمینه حمایت می‌کند.   رجبی افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی و نهادها نمی‌توانند هر ثبت سفارشی را برای واردات انجام دهند؛ به طور مثال، در صورت وجود کالای تولید داخل مشابه، امکان واردات وجود ندارد مگر در موارد خاص که بررسی فنی انجام گیرد.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اگر واحد تولیدی افزایش تولید بیش از ۲۰ درصد داشته باشد، می‌تواند درخواست خود مبنی بر افزایش سهمیه تخصیص ارز را به اداره کل صنعت استان منعکس کند تا پیگیری لازم انجام شود، در این زمینه ابتدا باید میزان تولید قبلی واحد صنعتی در سامانه‌ها ثبت شود تا تقاضا برای تخصیص ارز اضافه انجام ‌گیرد.      

دیگر خبرها

  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌‍پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان