Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مجیری روز پنجشنبه در حاشیه سومین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی صنوف و مشاغل شهری شهرداری های ۱۵ کلان شهر ایران که به میزبانی قزوین در حال برگزاری است به خبرنگار ایرنا گفت: برای تقسیم بندی مشاغل در ابتدا باید بین صنف و صنعت تفاوت قایل شد و هرگونه ساماندهی در این حوزه باید با مشورت اتحادیه و اصناف مرتبط و به خصوص خود واحدهای صنفی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی اصفهان با اشاره به تقسیم بندی صنوف به سه دسته سبز، زرد و قرمز تاکید کرد: صنوف سبز مانند فروشگاه ها وظیفه توزیع کالا در شهرها را داشته، صنوف زرد باید در حریم شهرها و با رعایت برخی الزامات به کار خود ادامه دهند و صنوف قرمز به علت انواع آلایندگی ها از جمله صوتی و بصری به خارج از شهرها منتقل شوند.

به گفته وی، اشکالی که در حوزه شهرسازی کشور صورت می گیرد آن است که واحدهای صنفی را به صورت خطی و تحت عنوان مراکز تجاری که مزاحمت های زیادی را نیز به وجود می آورند، در نظر می گیرند.

این عضو کارگروه مشترک ساماندهی صنوف و مشاغل شهری شهرداری های کشور به فلسفه وجودی تاسیس میادین میوه و تره بار در شهرها اشاره و یادآور شد: این موضوع مصوب سال ۵۸ شورای انقلاب در تهران بود که بعدها به سایر شهرهای کشور تسری یافت و هدف از آن ارایه محصولات کشاورزی و باغی از تولید کننده به مصرف کننده با ایجاد کاهش هزینه ها صورت گرفت.

مجیری اضافه کرد: به نظر می رسد که در گذشته این گونه میادین با انحراف از مسیر خود، عمده فروشانی را در میادین مستقر کرده و تحت عنوان حق العمل کاری در واقع به عنوان واسطه عمل کردند.

این مسئول ساماندهی مشاغل شهری اظهار داشت: از حدود ۱۰ سال پیش سازمان میوه و تره بار اصفهان با هدف از بین بردن واسطه ها، مکان هایی را برای کشاورزان و باغداران در میادین توزیع تخصیص داد تا صاحبان محصولات بدون هیچ واسطه ای بتوانند به طور مستقیم محصولات خود را در آن عرضه کنند و این موضوع می تواند الگوی سایر شهرهای کشور نیز باشد.

وی، ارایه محصولات ارگانیک را نیازمند فرهنگ سازی در جامعه دانست و گفت: مکان هایی خاص در میادین میوه و تره بار برای این موضوع باید اختصاص داده شود و مراقبت های خاص نیز در خصوص کاشت، داشت و برداشت این نوع محصولات در حد استانداردهای لازم نیز در آن اعمال گردد.

مجیری، احداث بازارهای تخصصی میوه در شهرهای کشور را گامی در جهت همسان سازی قیمت ها دانست و افزود: امروز این مساله با گسترش این نوع بازارها در سطح شهرها بسیار محسوس بوده و مردم نیز استقبال فراوانی از این گونه مراکز عرضه به عمل می آورند.

وی با انتقاد از اینکه تعداد واحدهای صنفی کشور از نرم جهانی بالاتر است، تاکید کرد: در آمریکا به ازای هر یک هزار نفر یک واحد خرده فروشی، در اروپای غربی به ازای هر ۶۶۰ نفر یک واحد، در اروپای شرقی به ازای هر ۲۲۰ نفر یک واحد عرضه وجود دارد در حالی که این میزان در ایران به ازای هر ۳۵ نفر یک واحد و در کلان شهری مانند اصفهان این میزان به ازای هر ۲۲ نفر می رسد که معضلات خاص شهری را به همراه دارد.

۸۰۵۴*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قزوین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان با انجام هفت هزار و ۸۰۰ نوبت پایش زیست محیطی، رتبه دوم کشور را پس از استان تهران در این زمینه کسب کرده است.   مهدی اله پور افزود: این پایشهای نظارتی در حوزه‌ های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند استان خراسان رضوی انجام شده است.   وی ادامه داد: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در خراسان رضوی، چهار هزار و ۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و سه هزار و ۷۲۶ نوبت بازدید در قالب برنامه خود اظهاری از آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.   مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: این بازدیدها منتج به صدور ۲ هزار و ۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است که طبق آن پارسال هزار و ۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.   اله پور گفت: از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها، هدفمند تر شدن بازدیدها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارتها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحدهای خدماتی، معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.   ۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.   مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.   خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.   حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.   گونه‌ های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

دیگر خبرها

  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • خودکفایی غذایی در شهرها + نمونه‌های موفق
  • مرزبندی محدودکننده شهری علی رغم افزایش جمعیت کلانشهر ها
  • لزوم حرکت به سوی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها