Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور پارسال ۴۰.۵ درصد بود و نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۰.۴ درصد داشت و براساس آمار، ۱۴ استان کشور نرخ مشارکت اقتصادی بیش از ۴۰.۵ درصد داشتند و این شاخص در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ماقبل در تمام استانها افزایش یافته است.

برپایه داده های مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی یکی از متغیرهای مهم در ارزیابی جمعیت شاغل و بیکار است و این شاخص در واقع مجموع جمعیت شاغل و بیکار کشور را دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تناسب میزان افزایش جمعیت شاغل و بیکار مهم است به شکلی که ممکن است در یک دوره زمانی معین یک ساله شاهد افزایش جمعیت بیکار جامعه باشیم، اما به دلیل افزایش نرخ مشارکت این احتمال وجود دارد که با وجود افزایش جمعیت بیکار، تعداد شاغلان نیز افزایش یابد. بنابراین برای سنجش نیروی کار، تناسب رشد اشتغال و بیکاری ارزیابی می شود.

استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران تامین اجتماعی استان با تبریک و گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: با اقدامات و پیگیری های صورت گرفته، در هیچکدام از واحدهای تولیدی و صنعتی هرمزگان با بحران مواجه نیستیم و این واحدها توانسته اند، اشتغال خود را حفظ کنند.

فریدون همتی تصریح کرد: بیش از ۹۷۱ هزار نفر از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که این رقم بسیار قابل توجه بوده و نشان دهنده مسئولیت سنگین و مهم تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: در دو ماهه نخست سال جاری هفت هزار نفر به تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در هرمزگان افزوده شده است.

وی بدون اشاره به نرخ مشارکت اقتصادی هرمزگان، گفت: این نرخ در هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری است و این امر نشان می دهد امید به داشتن کار و اشتغال در این استان بالا است و افراد جویای کار از مناطق مختلف کشور به هرمزگان مراجعه می‌کنند.

همتی اظهار داشت: اهتمام جدی در مجموعه اداره کل تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان جهت ارائه خدمات خوب به افراد تحت پوشش این مجموعه وجود دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تحولات خوبی در بیمارستان تامین اجتماعی خلیج فارس بندرعباس برای ارائه خدمات مطلوب به مردم در حال انجام است و در همین راستا نیز بخش تصویربرداری به بخشهای این بیمارستان اضافه شده و از اول مردادماه به بیماران خدمات رسانی خواهد داشت.

افزایش شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در هرمزگان

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر اداره کل تأمین اجتماعی این استان با ۴۰ واحد اجرایی و با ۴۹۷ نفر کادر شاغل در شعبه‌های اصلی و اقماری مشغول ارائه خدمت به مردم است.

سید فاضل حیدری بلوکی ادامه داد: امسال تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی تأمین اجتماعی در هرمزگان نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته و تعداد بیمه شدگان اصلی به ۳۲۱ هزار و ۴۱۴ نفر و بیمه شدگان تبعی به ۵۶۶ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است.

وی بیان داشت: این سازمان در سال‌های اخیر در استان هرمزگان در راستای بهبود نظام اداری با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و فضای کسب و کار با هدف استقرار کامل دولت الکترونیک و به موازات ارتقا سلامت اداری حرکت کرده و یکی از برنامه‌های مهم آن گسترش دامنه خدمات غیرحضوری در قالب طرح‌ها و ایجاد سامانه‌های مختلف است.

در تقویم رسمی کشورمان ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور از پیگیری این کانون برای به نتیجه رسیدن میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی خبر داد.

محمد اسدی در گفتگو با «عصر خبر» افزود: تا کنون چند جلسه با مدیر عامل و معاونان سازمان تامین اجتماعی برگزار کرده ایم و امیدواریم در جلسات بعدی با همکاری و ملاک قرار گفتن قانون بتوانیم به توافقی رضایت بخش برای بازنشستگان برسیم.

وی با تاکید بر اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: مطابق این ماده قانونی خواسته ما افزایش مستمری ها به میزان افزایش هزینه های زندگی می باشد که مر قانون است.

گفتنی است حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي هستند که حقوق خود را از این سازمان دریافت می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی / برای ثبت نام اقدام کنید واکنش تأمین اجتماعی به گلایه‌های مردم از صف‌های طولانی

دیگر خبرها

  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟