Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:01:02 GMT

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وارد فیروزکوه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۵۹۲۶

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه سعید نمکی جهت افتتاح و بهره برداری برخی از پروژه های بهداشتی و درمانی به فیروزکوه وارد شد.

گفتنی است که بخش های ویژه (سی. سی. یو و آی. سی. یو)، دیالیز، کلینیک ویژه تخصصی، بهره برداری از دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه، خانه بهداشت روستاهای هرانده، شهرآباد و کتالان از جمله این پروژه ها خواهند بود که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به افتتاح و بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4669703

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید نمکی وزارت بهداشت فیروزکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است

آیین تجلیل از بازرسان بهداشت و درمان کشور با حضور نماینده ویژه رییس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، در مراسم تجلیل و قدردانی از بازرسانی که در طرح ملی پایش مراکز درمانی سراسر کشور طی ایام تعطیلات نوروزی فعالیت داشتند، اظهار داشت: با توجه به رضایت مردم از اجرای موفق این برنامه نظارتی و اثرات مثبت آن در کاهش مشکلات خدمات درمانی جامعه، از این پس سعی می‌کنیم در تعطیلات چندروزه و اصلی سال، این طرح را اجرا نماییم تا موجب افزایش و بهبود بیش از پیش خدمت‌رسانی به بیماران شود.

وی با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی چهره‌های خبره و نخبه جامعه پزشکی و پرستاری کشور در اجرای این طرح ملی و قدردانی از همکاری بازرسی وبدا گفت: نظام بهداشت و درمان ایران در میان کشور‌های منطقه رتبه برتر و جایگاه برجسته‌ای دارد که با تلاش پزشکان متعهد و پرستاران دلسوز حاصل شده است، اما این موضوع باعث نمی‌شود که از سرکشی و نظارت مستمر غافل شویم و در جهت رفع معایب موجود اقدام نکنیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور تصریح کرد: نظام سلامت کشور بر اساس سه عنصر بهداشت، درمان و آموزش استوار شده است، اما متاسفانه از اولویت نخست یعنی مبحث بهداشت که بر امر خطیر پیشگیری از بروز و ابتلا به بیماری تاکید دارد، مورد توجه لازم قرار نگرفته و همین مساله باعث شده در قسمت درمان با ازدیاد مراجعه و هزینه و برخی کمبود‌ها مواجه شویم. قطعا پیشگیری مخارج کمتری برای کشور و خانواده‌ها خواهد داشت.
 
وی با اشاره به عمده نکات مندرج در گزارش بازرسان گفت: دریافت بیش از تعرفه از بیماران، کمبود لوازم پزشکی و تخت در برخی بیمارستان‌ها، وقت‌دهی طولانی در بعضی بخش‌ها از جمله به بیماران سرطانی، کمبود و در دسترس نبودن چند قلم داروی ضروری، نارضایتی کادر درمان از میزان حقوق و دستمزد و تعویق در پرداخت، عدم پذیرش انواع بیمه در بیمارستان‌های خصوصی، بیکار ماندن تعدادی دستگاه خریداری شده به‌دلیل فقدان اپراتور و انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی به عنوان بیشترین موارد مشکلات و چالش‌ها در گزارش بازرسان ثبت شده است که وزارت بهداشت برای رفع آن وارد عمل خواهد شد و در بازدید‌های بعدی نیز مورد پایش دقیق‌تر قرار خواهد گرفت.

نماینده ویژه رییس‌جمهور در امر مبارزه با فساد، تاکید کرد: به مسئولان وزارت بهداشت‌ودرمان پیشنهاد می‌کنم انتقال بیمار از بیمارستان دولتی به بخش خصوصی که با ترفند‌های مختلف انجام می‌شود، به جز موارد ضروری و الزامی متوقف شود، و وقوع مکرر آن، امتیاز منفی برای رئیس دانشکده پزشکی آن استان ثبت و متعاقبا با متخلفین برخورد نمایند.

وی با اعلام معرفی ۱۵ پزشک به تعزیرات حکومتی بدلیل تخلفات در دریافت بیش از تعرفه، بیان داشت: یکی از معضلات بیمارستان‌ها به بیمه مربوط است و بیمه هم می‌گوید دولت به من مقروض است و به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها، توان پوشش هزینه‌ها را نداریم و تاخیر اتفاق می‌افتد. این چرخه، یکی از گلایه‌های پرتعداد مردم بوده است که باید مرتفع شود.

درویشیان با اشاره به رضایت نسبی مردم از خدمات مراکز درمانی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، افزود: استان‌های توریستی باید به شکل مضاعف در تعطیلات آماده باشند و امکانات شان هم ویژه شود. یکی از راه‌حل‌ها اعزام موقت و ماموریت کوتاه مدت کادر درمانی از مناطق خلوت‌تر به استان‌های شلوغ و پذیرنده گردشگر است.

در ادامه این نشست، احمدرضا ارشدی معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور، با اشاره به عمده مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: راه‌اندازی و اصلاح نظام ارجاع، شاید بتواند ۵۰ درصد از کاستی‌ها و موانع بخش درمان کشور را حل‌وفصل کند و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه سمت اجرای آن برویم.

ارشدی با اشاره به گلایه کمبود نیروی پرستار و پزشک در برخی نقاط کشور تصریح کرد: خدمات پزشکی در ایران، صرف‌نظر از سرانه درآمد مردم، هنوز به مراتب ارزان‌تر از بسیاری از کشور‌های دنیا است. از کانادا و اروپا برای دریافت انواع خدمات پزشکی، بلیت رفت و برگشت به ایران می‌گیرند تا در اینجا مثلا فلان جراحی یا ایمپلنت دندان را انجام دهند و باز هم در مقایسه با کشور‌های مرفه و پیشرفته، برای‌شان می‌صرفد.

وی ادامه داد: در زمینه تجهیزات پزشکی مشکلاتی داریم، اما گاهی ضعف مدیریت هم به این موضوع دامن می‌زند. نظام توزیع هم در صورت اصلاح می‌تواند تا حدود زیادی این نارسایی را کاهش دهد، چون لوازمی که بطور خاص در یک بیمارستان کم شده است، در انبار مرکز درمانی دیگری به شکل مازاد وجود دارد و این موضوع در بازرسی‌ها اشاره و ثبت شده است؛ قطعا نبودن ملافه و دستمال و لباس کادر و مسائل جزیی که اغلب باعث نارضایتی بیمار و همراه می‌شود، به راحتی قابل رفع است.

در پایان این آیین، حجت‌الاسلام درویشیان از مدیران، پزشکان، پرستاران و نخبگان جامعه پزشکی که در انجام این طرح نظارتی، با دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور همکاری شبانه‌روزی و ایثارگرانه داشتند، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی