Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:14:38 GMT

۲۱۰ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۰۴۶

۲۱۰ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

«عباس آغاز» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان شامل گوشت سفید و قرمز بوده که به دلیل گذشتن تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری از پنج واحد صنفی مهاباد کشف و ضبط و در مکان مناسب معدوم‌سازی شد.

وی تاکید کرد: با آغاز فصل تابستان نظارت‌های بهداشتی، بازدیدهای دوره‌ای از اماکن عمومی، رستوران‌ها، مجتمع‌های خدماتی، واحدهای اقامتی و پذیرایی بین‌راهی در سطح شهرستان تشدید شده و به طور دایمی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان های مبدا باشد.

وی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

«آغاز» از شهروندان نیز خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

وی از شهروندان همچنین خواست از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد

به گزارش قدس خراسان، محمود قربان زاده اظهار کرد: نظر به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی هیچگونه اغماضی در مورد متخلفان انجام نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهیم کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به آغاز اجرای طرح نظارتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند ماه پارسال گفت: این طرح با حضور ۱۱۶ اکیپ به استعداد ۱۹۶ کارشناس اجرا می‌شود که طی این مدت  بیش از ۴۳ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توقیف و ۲۸ تن نیز معدوم شده است.

وی افزود: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان مصرف نمایند مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کافی را داشته باشند.

قربان زاده ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی از کلیه شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل)، و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و یا با سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • امحا۳۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مشهد
  • ۱۸۰۰ کیلوگرم فرآورده های دامی فاسد در مازندران معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • معدوم سازی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در نهبندان
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کشف ۲ هزار کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در کرمانشاه
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول