Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان اعلام کرد که در حمله نفوذی این گروه ۴ نظامی آمریکایی و یک ژنرال افغان کشته شدند اما فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان کشته شدن نیروهای آمریکایی را رد کرد. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات افغان اعلام کردند که ژنرال «عبدالمبین مجتبی» از فرماندهان ارشد سپاه 203 تندر که برای ارزیابی امنیتی به شهرستان «قره باغ» ولایت غزنی رفته بود در حمله «نفوذی دشمن» کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که متین «توسط سرباز ارتشی کشته شد که در واقع نفوذی دشمن بود».

براساس این بیانیه، مهاجم نیز در آتش متقابل نیروها کشته شده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و مدعی شد که در این حمله 4 نظامی آمریکایی نیز کشته شدند اما فرماندهی «حمایت قاطع» کشته و یا زخمی شدن نیروهای خارجی در این حمله را رد کرد.

کشته شدن نظامی آمریکایی در حمله نفوذی در پایتخت افغانستانکشته شدن 39 کماندو در حمله طالبان به غرب افغانستان

از سوی دیگر نیز اعضای شورای ولایتی غزنی زخمی شدن 2 نظامی آمریکایی در این حمله نفوذی را تایید می‌کنند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد

وزارت خارجه طالبان ضمن محکومیت حمله انتحاری به مهندسان چینی در ایالت خیبر خونخواه این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن کردن منطقه عنوان کرد.

مقامات پلیس محلی به تازگی با تأئید خبر حمله انتحاری به کاروان خودرویی مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا به رسانه‌های این کشور گفتند بمب گذار انتحاری یک خودروی حامل مواد منفجره را در مسیر عبور کاروان مهندسان چینی که از اسلام‌آباد به سمت کمپی در «داسو» در حرکت بودند، منفجر کرد که در نتیجه پنج شهروند چینی و یک پاکستانی کشته شدند.

وزارت خارجه‌ طالبان در واکنش به این حمله تروریستی اعلام کرد: «وزارت خارجه افغانستان این نوع حوادث را تلاش برای تضعیف همکاری‌های منطقه‌ای می‌خواند و تأکید می‌کند که کشورهای منطقه نباید اجازه دهند مخالفان همکاری‌های منطقه‌ای با ناامن کردن منطقه به اهداف خود برسند

بر اساس اعلام دولت اسلام‌آباد، این کشور تحقیقات جدی برای پاسخگو کردن عاملان این حمله تروریستی را آغاز کرده اما تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است.

منطقه داسو محل یک سد بزرگ و منطقه‌ای است که پیش‌تر نیز هدف حملات قرار گرفته است. در سال 2021، انفجار یک اتوبوس به کشته شدن 13 نفر از جمله 9 تبعه چینی منجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • داعش سرکوب شده است
  • طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند