Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، شب گذشته 26 تیر، در آیین افتتاحیه بزرگترین رویداد قرآنی خراسان‌جنوبی به میزبانی شهرستان فردوس، با اشاره به اهمیت و ارزش قرآن کریم، گفت: خداوند وقتی بشر را خلق کرد، بر مردم منت نهاد و برای هدایت مردم پیامبرش(ص) را به همراه کتاب آسمانی قرآن کریم فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در قرآن کریم هر آنچه که برای هدایت بشر لازم است نهفته شده، بیان کرد: باید ارزش و اهمیت این کتاب آسمانی را درک کرده تا بتوانیم آنچه را که لازمه بشریت است درک و به آن عمل کنیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خادمی قرآن را افتخاری برای مسئولان دانست و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان در سه حوزه موقوفات، بقاع متبرکه و برنامه‌های قرآنی فعالیت دارد که برگزاری مسابقات قرآن کریم از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی از برنامه‌های مهم این سازمان است که هر ساله برگزار می‌شود.


بخشی‌پور با بیان اینکه سرتاسر این کتاب آسمانی نور، هدایت، فخر و حق است، تصریح کرد: قرآن کریم سالم‌ترین راه برای نجات انسان و آموزه‌های آن نیز زمینه‌ساز پیشرفت واقعی بشریت است.


وی با تأکید بر اینکه آرامش واقعی و امنیت حقیقی در جامعه‌ای حاکم می‌شود که در آن تلاوت و عمل به قرآن کریم در آن وجود داشته باشد، تصریح کرد: عامل و قاری قرآن بودن، حافظ و مفسر قرآن بودن، از مهم‌ترین مؤلفه‌های یک عامل به قرآن است که باید به صورت ویژه مد نظر این قشر قرار گیرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «فقط به خواندن، فقط به لفاظی، فقط به الحان گوناگون نبایستی اکتفاء کرد؛ لحن زیبا و صدای زیبا برای قرآن لازم است اما برای اینکه دل‌ها خشوع پیدا کنند، نرم بشوند و به معانی قرآن برسند به تدبیر احتیاج دارند»، اظهار کرد: نباید جامعه قرآنی به قرائت تنها قناعت کند، لذا تدبر در قرآن در کنار قرائت قرآن بسیار مهم و لازم است که باید با فهم آیات نسبت به تلاوت آن‌ها اقدام کنیم.


بخشی‌پور خاطرنشان کرد: قرآنی بودن نه اینکه فقط تلاوت کرده و تدریس کنیم، خانواده قرآنی به این معنا نیست که همه اعضای آن مدرس قرآن، داور قرآن، حافظ و قاری باشند، بلکه به این معناست که ببینیم آن خانواده چقدر از قرآن بهره برده و اطرافیان تا چه اندازه رفتار و اعمال ما را قرآنی می‌دانند.


وی با بیان اینکه قرآن کریم کتابی است که تمام آن حکمت، معرفت نور و امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر است، تصریح کرد: کسی که عامل به قرآن استف باید از برخی موارد ناپسند فاصله گرفته و واجبات و تکالیف الهی را اجرا کند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات این است که جامعه به معنای واقعی قرآنی باشد چراکه وقتی رویکرد جامعه‌ای قرآنی شد، مشکلات پشت سر گذارده می‌شوند، یادآور شد: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر که بر زمین مانده یکی از تکالیف قرآن دوستان است که باید به آن عمل کنند.


انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی قرآن امربه معروف و نهی از منکر عمل به قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی