Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود- خرم‌آباد به شدت نیازمند منابع مالی است گفت: در استان لرستان  ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجراست. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سردار سعید محمد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در لرستان اظهار داشت: پروژه زیرگذار بهارستان یکی از پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در شهر خرم‌آباد است که علی‌رغم اینکه این پروژه تکمیل شده ولی تاکنون هیچ گونه منابع مالی  دریافت نشده و همچنین بنا بود پل‌های دیگری در برنامه باشد که هنوز شروع نشده که با توجه به وضعیت مالی اصراری بر پول نقد نداریم ولی چنانچه بتوانند از محل املاک تامین منابع مالی شوند تمام پل‌ها قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: راه‌آهن دورود_خرم‌آباد از دیگر پروژه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در استان لرستان است که تقریبا کار تعطیل است و علت اصلی  این تعطیلی بحث تامین منابع مالی است که همین امر سبب تعدیل نیروی انسانی این پروژه شده که در حال حاضر تنها 120 نفر در این پروژه به کارهای مقدماتی و نگهبانی مشغول هستند. 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به هدف از سفر خود به استان لرستان عنوان کرد: پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد به شدت نیازمند منابع مالی است که این هدف از این سفر با مسئولان استان صحبت کنیم که راهکاری جهت تامین منابع مالی این پروژه پیدا شود و همچنین پیشنهاداتی به معاون اول رئیس جمهور و نوبخت ارائه داده‌ایم که چنانچه عملی شود قرارگاه از محل تهاتر پروژه‌ها را فعال کند. 

اتصال راه‌آهن به سلفچگان قم با مشکل روبرو شده است130 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل اختصاص یافتاداره کل راه‌آهن استان کرمانشاه تابستان امسال مستقر می‌شود

محمد با بیان اینکه قرارگاه پیمانکار است و باید منابع مالی تامین شود که اجرا کند گفت: در استان لرستان 2 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه داریم که از این میزان 500 میلیارد تومان طلب داریم بر همین اساس مطالبات بسیار سنگین شده البته در برخی بخش‌ها خودمان تامین منابع مالی کرده‌ایم بر همین اساس قرارگاه سهم خودش را آورده است.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در پروژه‌های سراسر کشور حدود 33 میلیارد تومان طلب دارد که تقریبا نصف بودجه عمرانی کشور که 66 میلیارد تومان است قرارگاه از دولت طلب دارد ولی چنانچه پیشنهاد تهاتر که به دولت داده‌ایم عملیاتی شود برنامه‌ریزی شده 100 پروژه که شامل بخش عمده‌ای از پروژه‌ها می‌شود در دو سال باقی مانده دولت دوازدهم تکمیل شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: در شرایط سخت کشور باید مقداری ضوابط و قوانین دست و پا گیر را حذف کنیم و مسیرهای راحت‌تری را پیش بگیریم که از این مسیرها پروژه‌های مهم  تامین مالی شوند.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ

بزرگ‌ترین پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مراکش که وعده تغییر تاریخ را می‌داد، به‌دلیل به توافق نرسیدن طرفین درگیر در آن متوقف شد و تنها از خود یک ضرر مالی دو میلیارد دلاری برجای گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انسان در حال گذراندن دوره انتقال انرژی است. زندگی شهری به انرژی نیاز دارد و چندین ابتکار در حال حاضر ایجاد شده که نوید بهره‌برداری از انرژی بی‌نهایت و تجدیدپذیر را می‌دهد. با این حال همه پیشنهادهای ارائه‌شده برای برآوردن این نیاز موفق نیستند و گاهی به دلیل کمبود بودجه، نبود امکان بهره‌برداری از منابع یا وجود اختلاف‌نظر میان عوامل درگیر، در حاشیه قرار می‌گیرند.

بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر با پتانسیل بالا در تاریخ که نوید تغییر در چگونگی بهره‌گیری از انرژی را می‌داد، به‌دنبال این دلایل به حالت تعلیق درآمد. شکست این پروژه با میلیاردها دلار ضرر مالی همراه بود و از خود تنها یک بیابان خالی برجای گذاشت.

چرایی شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تاریخ

بزرگ‌ترین پروژه خورشیدی برنامه‌ریزی‌شده مراکش به دلیل اختلاف بر سر نوع منابع انرژی و امکانات مورد استفاده به تعویق افتاد. قرار بود این نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی در سال جاری شروع به کار کند، اما هنوز مراحل ساخت آن آغاز هم نشده است.

مدیران پروژه این نیروگاه درخواست کردند که از فناوری فتوولتائیک (PV) برخوردار باشد که هرچند ظرفیت کمی برای ذخیره انرژی دارد، مقرون‌به‌صرفه‌تر است‌. آن‌ها همچنین خواهان فناوری برق خورشیدی متمرکز (CSP) یا انرژی حرارت خورشیدی بودند که گران‌تر است اما تا ساعت‌ها پس از تاریک شدن هوا به تأمین شبکه ادامه می‌دهد، با این حال از زمان انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاران اعلام کردند که تنها در صورتی با خرید برق موافقت خواهند کرد که از CSP استفاده نشود یا ذخیره انرژی به باتری تغییر پیدا کند.

مراکش به‌رغم توقف کامل پروژه مصمم است تأسیسات یادشده را با ترکیبی از فتوولتائیک، انرژی حرارت خورشیدی و ذخیره‌سازی باتری به‌نحوی از سر بگیرد که از نظر هزینه، پایداری و ایمنی مطمئن باشد. در خصوص تأمین مالی پروژه نیز بانک جهانی و بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کردند که شرایط تأمین مالی آن‌ها همچنان معتبر است، اما به این شرط که طرفین درگیر در پروژه ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه انرژی جهان به تفاهم برسند.

کد خبر 745494

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است
  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد