Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختاری معاون بیمه و خدمات درمان استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: با اجرایی شدن طرح نسخه الکترونیکی دفترچه بیمه حذف می‌شود که این امر باعث برگشت ۲ میلیارد تومان به سرانه ملی می‌شود.

وی افزود: حفظ محیط زیست، جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی به مریضان و جلوگیری از نسخه‌های دست نویس از جمله مزایای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری با اشاره به اینکه استانداردسازی اقلام دارویی یکی دیگر از مزایای این طرح است اظهار کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود بیمار در هر شرایطی می‌تواند تنها با داشتن کد ملی خود از این طرح بهره‌مند شود.

معاون بیمه و خدمات درمان استان ادامه داد: این طرح در سال گذشته در شهرستان بشرویه اجرا شده است و رضایتمندی مراجعه کنندگان و پزشکان را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: حتی خانواده‌هایی که از سایر بیمه‌ها بهره‌مند هستند می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

مختاری با بیان اینکه این طرح در فردوس از روز ولادت امام رضا شروع شده گفت: تا کنون در شهرستان بشرویه ۱۲۰۰ نسخه الکترونیکی صادر شده است.

معاون بیمه و خدمات درمان استان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مردم استان تا پایان سال از این طرح بهره مند می‌شوند افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح گام بلندی در راستای شفاف سازی نظام دارویی و آزمایشی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

صدور  ۱۲۰۰ نسخه الکترونیکی بیمه سلامت شهرستان بشرویه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند. 

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدتهای موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی در نوروز ۱۴۰۳
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به شهروندان در ایام نوروز
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی