Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:01:16 GMT

شمارش معکوس برای بهره برداری از تالار مرکزی رشت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۳۴۵

شمارش معکوس برای بهره برداری از تالار مرکزی رشت

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه واگذاری، بهره برداری از تالار مرکزی رشت در مراحل پایانی خود قرار دارد، اظهار کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان می‌توانند تا کمتر از دو ماه دیگر از فضا و امکانات موجود در تالار مرکزی رشت استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تملک تالار مرکزی رشت متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است اما بهره برداری از این تالار مربوط به بخش خصوصی است، افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته واگذاری آن در مراحل پایانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصباح با اشاره به برخی مشکلات جزئی در این زمینه، گفت: برای واگذاری تالار مرکزی رشت در حال حاضر تنها مشکلاتی در حوزه حقوقی و انتقال مدیریت به مؤسسه بهره بردار و فعالیت‌های تخصصی در حوزه اجرایی وجود دارد که کمتر از دو ماه دیگر با واگذاری این تالار به بخش خصوصی زمینه استفاده اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت تالار مرکزی رشت از سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع آغاز شد و اسفند ماه سال گذشته با سفر ریاست جمهوری به استان گیلان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، تصریح کرد: این تالار در سه طبقه شامل تالار اصلی مجموعه (کنسرت هال) با ظرفیت ١١٠٠ نفر، سالن تئاتر و نمایش با ظرفیت ۵۶۰ نفر، سالن گردهمایی و سمینارهای فرهنگی با ظرفیت ١٠٠ نفر، سالن برگزاری موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر و فضاهای آرشیو موسیقی، کتابخانه، گالری نمایش آثار هنری، بازارچه فروش محصولات هنری و کارگاه‌های آموزشی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری احداث و افتتاح شد.

معاون هنری و سینمایی اراده کل ارشاد گیلان به طراحی زیبا و منحصر به فرد این تالار اشاره و تأکید کرد: با توجه به سابقه غنی استان گیلان در حوزه هنری و فرهنگی بهره برداری کامل از این تالار زمینه تقویت و ارتقای فعالیت‌های این حوزه‌ها را فراهم کرده و فعالان این عرصه می‌توانند از امکانات موجود در این مجموعه استفاده لازم را ببرند.

کد خبر 4669664

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیتهای فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین باید از ظرفیت دستگاه‌های اطلاعاتی که توان بالایی در رصد دارند برای حل آسیب‌های فرهنگی واجتماعی استفاده کرد.

دبیر شورای علی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حل آسیب‌های اجتماعی نیازمند بهره مندی از ظرفیت گروه‌های مردمی است، ادامه داد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه حتماً باید دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان مشخص شود، تاکید کرد: دستگاه ه باید دلیل عدم اجرای مصوبات را اعلام کند.

این مسؤول تصریح کرد: در سطح کشور از ظرفیت سازمان بازرسی کل کشور برای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استفاده شده و این ظرفیت در استان‌ها نیز می‌تواند مورد بهره برداری قرار بگیرد.

حجت الاسلام خسروپناه اضافه کرد: باید در شورای فرهنگ عمومی از ظرفیت رسانه‌های مجازی و فعالان آن نیز برای حل مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بهره برد.

وی در پایان یادآور شد: ظرفیت استان قزوین از نظر چهره‌های فرهنگی و هنری در کشور بسیار بالا است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

کد خبر 6085608

دیگر خبرها

  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • آغاز شمارش معکوس؛ احتمال قهرمانی رئال مادرید در لالیگا به فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک