Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان شهر عدن «هانی بن بریک» که به مرد شماره یک امارات در جنوب یمن معروف است را به ترور حداقل 30 عالم اخوانی متهم کرد.به گزارش بلاغ،دادستان شهر عدن روز چهارشنبه، «هانی بن بریک» از رهبران «شورای انتقالی جنوب» و مرد شماره یک امارات در جنوب یمن را به برنامه‌ریزی و اجرای ترور سیاسیون و علمای اخوانی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، دادستانی عدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد هانی ابن بریک که مورد حمایت امارات قرار دارد در برنامه‌ریزی برای ترور ۳۰ عالم دینی در یمن دست دارد.»

در صورت اثبات و صدور حکم، باید منتظر مجازات اعدام برای «ابن بریک» و معاونین وی در قتل بود. اعلام نام وی بعنوان کسی که در قتل‌ها دست دارد، پس از درخواست‌ها و مطالبات مردم عدن در خصوص شناسایی عاملان ترورها صورت می‌گیرد.

 


«هانی بن بریک» در کنار محمد بن زاید

 

در چند ماه گذشته مردم شهرهای جنوبی بارها به خیابان آمده و خواستار آزادی نزدیکان خود در زندان‌های سری امارات شده‌اند. هفته گذشته نیز شهر عدن شاهد تظاهرات مردمی علیه زندان‌های سری امارات و بازداشت‌های خودسرانه از سوی نیروهای وفادار به ابوظبی بود. در خلال این تظاهرات، معترضان همچنین تصاویر «ابن بریک» را در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود او مسئول ترور بسیاری از علمای یمنی است.

ترور رهبران حزب الاصلاح و جریان‌های همسو با اخوان‌المسلمین بیش از سه سال است که در جنوب یمن شدت یافته است و تاکنون دهها شخصیت مرتبط با جریان مزبور کشته شده‌اند. بسیاری از افراد ترور شده، همزمان امام جماعت مساجد جنوب یمن را نیز بر عهده داشته‌اند.

پیش از این «توکل کرمان» برنده جایزه صلح نوبل در خصوص این ترورها گفته بود: «امارات به طور سیستماتیک از ترور رهبران سلفی و اصلاح‌طلب در مناطق جنوبی حمایت می‌کند تا فضا را برای حضور شبه‌نظامیان خود خالی کند...»

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویترین تسنیم شماره ۶۴۶

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید. - اخبار بین الملل -

1- کارشناسان اسرائیلی درباره عملیات تاریخی ایران چه می‌گویند؟ 

2- پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود 

3- برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست 

4- چرا سکه در مرکز مبادله به‌نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟ 

5- داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی 85درصد 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی رغم سانسور شدید از سوی رژیم اسراییل، اما مردم با موبایل شکست آنها را به جهانیان نشان دادند
  • باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!
  • کمالوند: خاک عالم بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • ترور ناکام یک نفر در برزیل + فیلم
  • ظهره‌وند: وعده صادق نشان داد ایران امیدِ مستضعفان عالم است
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • ویترین تسنیم شماره ۶۴۶
  • آیت‌ الله علم‌ الهدی: عملیات وعده صادق بزرگترین ضربه بر پیکر اسرائیل بود
  • تل‌آویو: اسماعیل یوسف‌باز را ترور کردیم
  • روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی