Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  ناهید پرویز پور  مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به اهمیت معیشت و اقتصاد زنان به‌خصوص زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار اظهار داشت: در سال ۹۸ سه طرح برای توانمندسازی اقتصادی زنان لحاظ شده که یکی از این طرح‌ها، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونت‌های غیررسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان در شهرستان خرم‌آباد در ۱۰ سکونت‌گاه اجرا می‌شود و تعداد ۴۰۰ نفر در این طرح شرکت می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: این طرح تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین معاونت امور زنان ریاست جمهوری، سازمان اجتماعی وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای است؛ در مرحله اول زنان جامعه هدف با همکاری دفاتر تسهیلگری شناسایی‌شده‌اند و نیازسنجی‌ها و اقدامات انگیزشی انجام و مشخص می‌شود هر زن سرپرست خانوار در چه زمینه‌هایی می‌تواند فعالیت داشته باشد.

وی بیان کرد: پس از اولویت‌بندی‌ها و کلاس‌های انگیزشی که فاز اول آن طی شده است افراد به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و با توجه به اطلاعاتی که از علاقه‌مندی زنان در اختیار آن‌ها گذاشته‌شده، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود و با حمایت‌ها، مشاوره‌های شغلی و پشتیبانی به توانمندسازی اقتصادی می‌رسند و به‌نوعی خودکفا شده و شغل پایداری برای خود رقم می‌زنند.

پرویزپور عنوان کرد: طرح دیگر برای توانمندسازی اقتصادی زنان، تفاهم‌نامه‌ای است که توسط معاونت زنان و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین جهاد دانشگاهی منعقدشده است؛ سهمیه لرستان ۱۵۰ نفر است و با توجه به اینکه استان ما سیل‌زده است این امتیاز را به زنان سیل‌زده شهرستان‌ها اختصاص داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کار و جهاد دانشگاهی، زنان را از شهرستان‌های پل‌دختر، معمولان، کوهدشت، دلفان و چگنی انتخاب می‌کنیم؛ شناسایی جامعه هدف که زنان سرپرست خانوار هستند از طریق فرمانداری‌ها و دستگاه‌های حمایتی صورت گرفته است؛ افراد شرکت‌کننده کسانی هستند که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند و یا پشت نوبت برای دریافت خدمات دستگاه‌های حمایتی بوده و شرط سنی آن‌ها کمتر از ۵۵ سال است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: این افراد با آموزش‌هایی که می‌بینند گواهی دریافت می‌کنند و در سازمان‌ها و اداراتی که متولی امر هستند می‌توانند تسهیلات بگیرند.

وی اظهار داشت: طرح دیگر با رایزنی دفتر امور بانوان، همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی زنان ایران و فنی حرفه‌ای اجرا می‌شود؛ این طرح در روستای سراب غضنفر شهرستان دلفان اجرا خواهد شد، به دلیل موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌هایی که در حوزه کشاورزی، دام‌پروری، پرورش طیور، گردشگری و صنایع‌دستی در این روستا وجود دارد زنان بین ۱۵ تا ۵۰ سال آموزش‌هایی را فرامی‌گیرند تا بتوانند با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه است منبع درآمدی داشته باشند.

پرویزپور افزود: برای این طرح که متولی آن امور بانوان است محدودیت وجود ندارد و هر تعداد از زنان منطقه که تمایل داشته باشند می‌توانند در طرح شرکت کنند؛ درصورتی‌که نتایج حاصل از اجرای طرح موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش باشد در سایر روستا‌های استان نیز این طرح اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/م

۳ طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در لرستان اجرا می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، شمس در نشست مشورتی بخشداران استان در مهریز گفت: سیاست دفتر امور روستایی استان توانمندسازی دهیاری هاست. 

وی افزود: طرح‌های درآمدزایی در روستا‌ها با شکل حقوقی دهیاری‌ها در حال تهیه و تدوین است که امیدواریم با پرداخت تسهیلات به آنها تا پایان سال شاهد توانمندسازی دهیاران و دهیاری‌ها باشم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری ادامه داد: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی به صورت انفرادی و تجمیعی یکی از اقدامات و همچینین تجهیز دهیاری‌ها به ماشین آلات از دیگر برنامه‌های سال جاریست.

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان
  • توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا