Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@23:37:41 GMT

درختان شهر با آب و صابون شست‌وشو می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۴۹۶

درختان شهر با آب و صابون شست‌وشو می‌شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در چند روز اخیر دستورالعمل شستشوی درختان شهر با آب و صابون مخصوص اجرایی شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از انجام عملیات سمپاشی برای کنترل آفات و بیماری‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری، یکی از دستورالعمل‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، شست وشوی درختان با آب و صابون مخصوص به منظور زدودن غبار از روی برگ درختان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شست وشوی درختان شهر هر ماه یکبار انجام می‌شود، افزود: در مناطقی که عملیات‌های عمرانی انجام می‌شود و گرد و خاک بیشتری بر روی درختان می‌نشیند، عملیات شست وشو به فواصل کوتاه‌تر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای تمام درختان شهر عملیات دوش تابستانی انجام می‌شود زیرا در تمام مناطق ۱۵ گانه شهردار اصفهان شست وشوی درختان در تیرماه صورت می‌گیرد تا غبار از برگ‌های آنها زدوده و روزنه های آن که محل تبادل CO۲ گیاه است، باز شود.

وی ادامه داد: اجرای عملیات شست وشوی درختان در جذب نور و تسهیل در عمل فتوسنتز نیز تأثیر گذار است.  

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در سال جاری با توجه به وضعیت مناسب منابع آبی، آبرسانی به درختان و تغذیه آنها بهتر انجام و تدابیر ویژه‌ای نیز برای انتقال مناسب مواد غذایی و کود به درختان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تدابیری برای درختانی که دچار خزان زودرس می‌شوند از جمله درختان ضعیف چنار ناژوان و سایر درختان در مکان‌های مختلف شهر در نظر گرفته شده است که با به کارگیری این روش مواد غذایی و کود به تنه درخت یا خاک مجاور آن تزریق شده تا تغذیه درخت بهتر انجام شود.

وی تاکید کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری تمام درختان سطح شهر را با یکی از روش‌های تزریق مواد غذایی به تنه درخت، انتقال به خاک مجاور درخت یا با استفاده ترکیبی از این روش‌ها، تیمار می‌کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درخت درختان شهر سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان شهر شهرداری اصفهان فضاي سبز شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی

کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان