Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@10:01:07 GMT

صادرات استان مرکزی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۵۵۵

صادرات استان مرکزی کاهش یافت

استاندار مرکزی از کاهش صادرات استان مرکزی در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت استان در صادرات اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال با اینکه کاهش اندکی در صادرات استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتیم و امیدواریم قابل جبران باشد، 128 میلیون دلار صادرات انجام شده که امیدواریم در سه ماهه دوم امسال یعنی فصل تابستان بتوانیم این کاهش را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی تصریح کرد: این کالاها به بیش از 60 کشور جهان که عمدتا کشورهای همسایه ایران هستند صادر شده است.

آقازاده با اشاره به برنامه دولت برای دور زدن تحریم‌ها گفت: با توجه به اینکه در 8 تا 10 سال اخیر شاهد شدیدترین نوع تحریم‌ها هستیم، با هماهنگی که بخش خصوصی و تولیدکنندگان داشتند و با حمایت دولت شاهد بهبود شرایط در واحدهای تولیدی تا حد زیادی به‌ویژه در زمینه تامین مواد اولیه هستیم.

وی بیان کرد: سال گذشته در همین مقطع در بحث تامین مواد اولیه مشکلاتی را داشتیم، اما اکنون برطرف شده و قیمت ارز یک مقدار تثبیت شده که تثبیت ارز سبب می‌شود که تولیدکنندگان و  مصرف‌کنندگان با اطمینان خاطر و امنیت روانی معیشت خود را تامین کنند، از این رو تثبیت قیمت ارز، پایین آمدن قیمت ارز و تامین مواد اولیه امسال بسیار بهتر شده است.

وی افزود: تامین ارز نیمایی برای تولیدکنندگان در راستای واردات مواد اولیه و خرید تضمینی برخی کالاها از حمایت‌های دولت در برطرف کردن موانع تولید است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت: صادرات غیرنفتی در کشور 45 درصد افزایش یافتتوضیحات نائب رئیس مجلس در مورد خطرات حذف ریال از قراردادهای صادراتیرئیس سازمان ملی استاندارد در سمنان: سهم ایران در حوزه صادرات حلال در جهان ناچیز است

حضور 1500 صنعتگر خیر در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: در شرایط بد اقتصادی قرار داریم و سربازان مقابله با دشمن و سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی تولیدکنندگان ما هستند.

قنبر موسی‌نژاد افزود: سربازان جبهه اقتصاد در استان مرکزی در جبهه فقر هم تلاش می‌کنند و در حد توان به مسئولیت اجتماعی دز سطح استان توجه دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در ماه رمضان امسال بیش از 875 فرزند یتیم در استان مرکزی توسط صنعتگران مورد حمایت قرار گرفتند.

موسی‌نژاد بیان کرد: در بحث توجه به نیاز ایتام، سفر معنوی مشهد مقدس، جهیزیه، مسکن و غیره عنایت نیکوکاران در حوزه صنعت، ملدن و تجارت قابل توجه است.

وی ادامه داد: در بحث سیل انصافا صنعتگران توجه بسیاری به خانواده‌های سیل‌زده داشتند که براساس آمار 1500 صنعتگر خیر در استان داریم.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

حسین عباس‌نژاد گفت: در حال حاضر سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندرخمیر فعال است که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و برای استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی بویژه مواد معدنی است، افزود: پارسال بیش از۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

عباس نژاد افزود: طرح توسعه بندرخمیر بعد از تصویب در طرح جامع برای ساخت انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

دیگر خبرها

  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • تکرار عجیب حرف‌های چهار رئیس بانک مرکزی!
  • ساخت ۲۶۰۰ واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی