Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - روسیه بار دیگر بعد از عملیات ناموفقی که در ابتدای سال 2019 انجام داد به صنعت هوافضا بازگشته است. این کمپانی به‌تازگی تلسکوپ اکس ری جدیدی به نام Spektr-RG را راه‌اندازی کرده است که در همکاری با دانشمندان آلمانی ساخته شده است. تلسکوپ فضاپیمای جدید روسیه باقابلیت‌های اکتشافی خود می‌تواند این کشور را به یک ابرقدرت درزمینهٔ علم نجوم تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، روسیه بار دیگر بعد از عملیات ناموفقی که در ابتدای سال 2019 انجام داد به صنعت هوافضا بازگشته است. این کمپانی به‌تازگی تلسکوپ اکس ری جدیدی به نام Spektr-RG را راه‌اندازی کرده است که در همکاری با دانشمندان آلمانی ساخته شده است.
 
این تلسکوپ طی سفر 100 روزه خود به مقصدش یعنی نقطه لاگرانژ 2 خواهد رسید و ازآنجا مطالعاتی را در رابطه با شرایط فضا در میلیون‌ها مایل فاصله با زمین به انجام خواهد رساند. زمانی که این تلسکوپ به منطقه یادشده برسد پتانسیل این را دارد که به‌کلی درک انسان از جهان هستی را تغییر بدهد.
     
انتظار می‌رود که تلسکوپ Spektr-RG در مأموریت شش و نیم ساله خود حدود 100 هزار خوشه کهکشانی، صدها هزار ستاره فعال و حدود 3 میلیون سیاه‌چاله غول‌آسا را کشف و شناسایی کند. این تلسکوپ علاوه بر ارائه نقشه دقیق‌تر از کیهان می‌تواند به درک شکل سیاه‌چاله‌ها، توزیع ماده در جهان و تأثیر انرژی سیاه در توسعه کیهانی کمک کند.
 
مأموریت این تلسکوپ در گسترش علم نجوم کشور روسیه تأثیر به سزایی دارد. اگرچه طراحی نهایی این تلسکوپ با طرح مفهومی اولیه آن تفاوت‌های چشم‌گیری دارد و ساخت آن نیز چند بار به تعویق افتاده است اما این پروژه می‌تواند درنهایت روسیه را به جدیدترین دستاوردهای علم نجوم انسانی برساند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: روسیه اشعه ایکس سیاهچاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهگرد ششم تهران

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، انجمن نجوم دانشگاه الزهرا با همکاری مجله نجوم و گنبد مینا، ماهگرد ششم تهران را برگزار می‌کند.

این گردهمایی به منظور ایجاد محفلی صمیمانه برای منجمین آماتور و علاقه‌مندان به نجوم و فضا، جهت بررسی رویدادهای نجومی، تعامل و گپ و گفت‌های علمی بین شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود‌.
موضوعات نشست
در بخش نخست برنامه با عنوان حرف اول، دکتر محمدتقی میرترابی و هانیه الماسی درباره  فرازمینی‌ها، حیات آن‌ها، پیشرفت تکنولوژی، نحوه ارتباطات، باورهای مردم درباره آن‌ها، ساخته‌های دست بشر که به اشتباه گفته می‌شود به فرازمینی‌ها تعلق دارد و پدیده‌های طبیعی که با یوفوها اشتباه گرفته می‌شود با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.
در بخش سخنرانی اصلی و علمی، دکتر لیلا صادقی حیات فرازمینی‌ها را از دیدگاه علمی بررسی خواهد کرد.
 محمدجواد ترابی منجم آماتور و روزنامه‌نگار علم، با بررسی خورشیدگرفتگی درباره کسوف اخیر در آمریکا صحبت خواهد کرد. 
در قسمت اسطوره با عنوان "در جست‌و‌جوی پدر" دکتر هانیه کیایی روایت داستان اسطوره‌ای یونانی به نام هلیوس را اجرا می‌کند. هلیوس در اساطیر یونانی، ایزد و نماد خورشید است. او همچنین حامی و نگهبان سوگندها و موهبت بینایی به‌ شمار می‌رفت.
در قسمت پایانی این نشست، و در بخش "بدر تا بدر" وقایع نجومی قابل رصد از بدر کامل ماه در اردیبهشت تا بدر کامل ماه در خرداد توسط ساناز خان‌احمدی بررسی می‌شود.

این برنامه عمومی جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ تا ۱۸ در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، پارک آب و آتش، آسمان‌نمای گنبدمینا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ماهگرد ششم تهران
  • باتری این ریزسیاه‌چاله‌، انرژی هفت نسل شما را تامین می‌کند!
  • اصفهان به رنگ نجوم
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب سیاه اسطلخ رشت
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • تصاویر نجومی دوم اردیبهشت (۲۱ آوریل)
  • مراقب بیماری‌ها با منشأ اشعه رادیواکتیو باشیم