Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@17:48:45 GMT

گرانترین کشورهای اروپایی برای زندگی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۷۶۵

گرانترین کشورهای اروپایی برای زندگی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در بررسی صورت گرفته از هزینه های زندگی در ۳۷ کشور اروپایی تا پایان سال ۲۰۱۸، هزینه های زندگی در کشورهای شمالی و غربی اروپایی به طرز محسوسی بیشتر از هزینه های زندگی در کشورهای شرقی و جنوبی بوده است.

در این رده بندی، ایسلند گران ترین کشور اروپایی شناخته شده است؛ به گونه ای که هزینه های زندگی در آن ۵۶ درصد بیشتر از متوسط کشورهای اروپایی بوده است و پس از ایسلند، سوئیس با هزینه های ۵۲ درصدی بالاتر از میانگین، نروژ با ۴۸ درصد، دانمارک با ۳۸ درصد و ایرلند با ۲۷ درصد به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برکی کارلسون، رئیس انجمن مصرف کننده در ایسلند گفت: این نکته را نباید فراموش کرد که ایسلند دارای یکی از بالاترین سطوح دستمزد در بین کشورهای اروپای نیز هست و دولت و بانک مرکزی تلاش ویژه ای دارند که با کنترل رشد قیمت ها، قدرت خرید شهروندان این کشور را تا حد ممکن حفظ و حتی افزایش دهند.

پیشتر موسسه "نست پیک" در رده بندی گران ترین شهرهای اروپایی برای زندگی، لندن را گران ترین شهر اروپایی و پنجمین شهر گران جهان از نظر هزینه های زندگی معرفی کرده بود و پس از آن، اسلو نروژ، زوریخ سوئیس و آمستردام هلند به عنوان دومین تا چهارمین شهرهای گران قیمت اروپایی معرفی شده بودند.

لازم به ذکر است که منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: هزینه های زندگی اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری

مغولستان که یکی از کم‌تراکم‌ترین کشورهای آسیایی با توجه به مساحتش است، در سال گذشته میلادی توانسته به درآمد ۱.۳ میلیارد دلاری از محل جذب گردشگران خارجی دست یابد.

به گزارش ایسنا، وزارت محیط زیست و گردشگری مغولستان گزارش داد این کشور به هدف درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری در سال ۲۰۲۳ دست یافته است.

در سال گذشته میلادی در مجموع بیش از ۶۴۴ هزار گردشگر بین‌المللی وارد مغولستان شدند، که یک رکورد تاریخی به شمار می‌آید. علاوه بر این، درآمد حاصل از این صنعت به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است.

شمار کشورهای معاف از شرایط ویزا برای بازدید از مغولستان با افزودن ۳۴ کشور به مجموع ۶۱ کشور رسیده است که به افزایش جریان گردشگری در این کشور کمک می‌کند.

مغولستان کشوری در شرق آسیاست که از شمال با روسیه و در جنوب با چین هم‌مرز است. مغولستان نوزدهمین کشور پهناور جهان جزو کشورهای کم‌تراکم و کم‌جمعیت قاره آسیا است که، جمعیت آن، بیش از سه میلیون نفر برآورده شده است که شامل ۹۵ درصد مغول و حدود ۴ درصد از اقلیت قزاق می‌شود. بیش از ۴۵ درصد مردم این کشور نیز در شهر اولان‌باتور، پایتخت آن زندگی می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی