Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «در ارتباط با ایران، ما نمونه‌ای از آزار و اذیت سیاسی را شاهد هستیم. فکر می‌کنم همکاران ایرانی من، این مسئله را از یکسو اجتناب‌ناپذیر می‌دانند و از سوی دیگر آن را بهایی تعبیر می‌کنند که باید به دلیل استقلال سیاست خارجی خود بپردازند. ناطقان: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه از اقدام آمریکا در ایجاد محدودیت برای دیپلمات‌های ایرانی مستقر در نیویورک، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «تاس»، ریابکوف که بعد از نشست دوجانبه آمریکا و روسیه در ژنو سوئیس صحبت می‌کرد، گفت: «ما چنین اقدامی را بسیار منفی ارزیابی می‌کنیم. متأسفانه، آمریکایی‌ها این وضعیت را برای نمایندگان چند کشور که حکومت‌های آن‌ها به دلیلی خوشایند واشنگتن نیستند، ایجاد کرده است.»

وی گفت: «در ارتباط با ایران، ما نمونه‌ای از آزار و اذیت سیاسی را شاهد هستیم. فکر می‌کنم همکاران ایرانی من، این مسئله را از یکسو اجتناب‌ناپذیر می‌دانند و از سوی دیگر آن را بهایی تعبیر می‌کنند که باید به دلیل استقلال سیاست خارجی خود بپردازند.»

دولت آمریکا این هفته در نامه‌ای به هیأت دیپلماتیک ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، محدوده تردد آن‌ها را به تنها چند خیابان محدود کرده است. واشنگتن همین وضعیت را برای «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز که به نیویورک سفر کرده، به وجود آورده است.

این در حالی است که بر اساس موافقتنامه میزبانی که آمریکا هنگام استقرار مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به امضا رسانده، وظیفه دارد حضور هیأت‌های خارجی در نشست‌های سازمان ملل را بدون مانع تسهیل کند. واشنگتن در دولت «باراک اوباما» نیز در اقدامی خلاف موافقتنامه میزبانی، از صدور روادید برای «حمید ابوطالبی» که قرار بود به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل مشغول به کار شود، خودداری کرد. منبع: فارس برچسب ها: معاون وزیر خارجه روسیه ، ایجاد محدودیت ، دیپلمات های ایرانی ، آزار سیاسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معاون وزیر خارجه روسیه ایجاد محدودیت دیپلمات های ایرانی آزار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان, دانشجویان شماری از دانشگاه‌های آمریکا از جمله «کلمبیا» , ”مینه سوتا“, ”برکلی“ در ایالت کالیفرنیا و دانشگاه نیویورک، بار دیگر در حمایت از مردم غزه، تجمع و تظاهرات کردند.

دانشجویان معترض، برقراری آتش بس دائمی در غزه، توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی، توقف کمک‌های نظامی آمریکا و قطع روابط دانشگاه‌ها با این رژیم را خواستار شدند. -- 


در پی این تجمع، پلیس ایالت کالیفرنیا به دانشجویان حامی فلسطین حمله کرد.

ساکنان نیویورک هم در اعتراض به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از آنها تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

دیگر خبرها

  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران