Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:36:49 GMT

بیسوادان چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۸۷۴

بیسوادان چهارمحال و بختیاری شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ارشادی شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به موضوع سوادآموزی توجه مطلوبی دارد.

وی افزود: همواره فرمانداران در امر سوادآموزی همراهی خوبی با مجموعه آموزش و پرورش داشتند.

ارشادی تصریح کرد: به استان اجازه داده شده حداکثر پنج درصد از حجم ابلاغی را به ثبت نام از افراد متقاضی سوادآموزی ۵۰ تا ۶۴ ساله اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سرانه دوره سواد آموزی در سال جاری ۱۸ میلیون ریال است، گفت: بیشترین تعداد بی‌سواد در شهرستان لردگان است که سرانه این شهرستان ۱۰ درصد بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است.

ارشادی گفت: به منظور دست یابی به بانک اطلاعاتی بی‌سوادان استان نسبت به جمع آوری اطلاعات از مراکز بهداشت استان اقدام شد که برای نخستین بار در کشور به بانک اسمی بی‌سوادان با سامانه سیب و از طریق این مراکز دست یافتیم.

وی بیان کرد: در حوزه سوادآموزی میان حقیقت و واقعیت اختلاف وجود دارد زیرا در سرشماری ۳۷ هزار بی‌سواد شناسایی شده اما در پالایش این عدد کمتر است که لازم است در این زمینه کار پژوهشی صورت گیرد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گفت: باید علت گرایش به بیسوادی در آموزش رسمی و غیررسمی بررسی شود.

کد خبر 4669740

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد بیسوادی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طرح اتصال مدارس شهرستان خوی به شبکه فیبر نوری، با حضورمعاون سازمان تنظیمات و مقررات رادیویی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آغاز شد.

 محمدپور مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: این طرح ابتدا در مدارس شهدای فرهنگی و حاج رهنمون اجرا و طی چند ماه آینده تمام مدارس دولتی شهری متصل خواهند شد.

 وی افزود:اجرای طرح مذکور گامی جهت حرکت به سمت افزایش کیفیت و عدالت آموزشی می‌باشد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی اضافه کرد:از طریق این بستر می‌توان فناوری‌های نوین را در مدارس داشته باشیم و با رفع شکاف دیجیتال زمینه گسترش آموزش و عدالت آموزشی ایجاد می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی