Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روز چهارشنبه تارنمای نشنال ریویو گزارش داد، این لایحه که «قانون تعهد ما برای گرامیداشت قهرمانان آمریکایی» نام گرفته است با ۳۹۷ رای موافق در مقابل ۳۱ رای مخالف به تصویب رسید. این قانون به عنوان متمم «قانون اختیارات اطلاعاتی» تصویب شد.
نشنال ریویو مدعی شد: ۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ دو انفجار انتحاری توسط حزب‌الله لبنان دو کامیون حامل بمب را منفجر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این انفجارها در پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت رخ داد که ۲۴۱ کشته بر جای گذاشت. این کشته‌ها شامل سربازان آمریکایی و پرسنل نظامی فرانسوی و غیرنظامیان بود.
قانونی که چهارشنبه به تصویب رسید توسط «گرگ پنس» نماینده جمهوریخواه ایالت ایندیانا و برادر «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا تدوین شده بود. گرگ پنس چند روز قبل از این انفجار در بیروت بود.
پیشتر نیز چندین دادگاه در ادامه روند اتهام‌های بی‌اساس آمریکایی‌ها ایران را مسئول آن انفجار دانسته و این کشور را محکوم به پرداخت غرامت کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خانواده دلار معاون مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید شمس الدین حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برنامه «جنت آباد» رادیو تهران، گفت: برخی از قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم به خوبی اجرا نشد. مجلس یازدهم در تصویب قوانین، نمره قبولی داشته اما در اجرای این قوانین توفیق زیادی نداشته ایم.

وزیر پیشین اقتصاد با اشاره به مکتب «نهادگرایی» گفت: بر اساس این مکتب، مصوبات یا قوانین تصویب شده مجلس ممکن است سال‌ها طول بکشد و اجرا نشود در نتیجه اگر یک قانون خوب باشد و اجرا نشود چگونه می‌توان آن را قضاوت کرد در اینجا است که نقش نظارت پُر رنگ خواهد بود.

وی افزود: در مجلس یازدهم قوانین بسیار خوبی مثل قانون «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» تصویب شد که در برخی حوزه‌ها بسیار مفید بود.

حسینی در خصوص نحوه تعامل بین دولت‌ها و مجلس گفت: تمام مصوبات مجلس باید به تأیید شورای نگهبان برسد. می‌تواند بین دولت و مجلس اختلافاتی هم باشد اما در نهایت قانون فصل الخطاب است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تعارفات کنار گذاشته شده و با واقعیت‌ها جلو برویم، در خصوص مشکلات معیشتی که رهبر انقلاب در سخنرانی و پیام نوروزی خود به آن به عنوان یکی از ضعف‌های بزرگ کشور اشاره کردند، گفت: تقنین و نظارت دو وظیفه اصلی مجلس است. در نظارت باید دید که آیا قانون اجرا شده است یا خیر؟ من معتقد هستم مجلس شورای اسلامی یازدهم در تصویب قوانین بسیار مسؤولانه و مقتدرانه عمل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تاکید کرد: برخی از قوانینی که تصویب کردیم به خوبی اجرا نشد. در تصویب قوانین، نمره قبولی داشته اما در اجرای این قوانین توفیق زیادی نداشته ایم.

کد خبر 6063166

دیگر خبرها

  • تصویب حقوق حداکثر ۷۰ میلیون تومان برای مدیران دولتی | عکس
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو از تصویب قطعنامه آتش‌بس ناراحت است
  • آمریکا اشتباه می‌کند قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور است