Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شبکه «سی‌ان‌ان» بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) از تصمیم دولت آمریکا برای اعزام صدها نیروی نظامی به عربستان سعودی خبر داد.

دو مقام نظامی به این شبکه گفته‌اند که قرار است ۵۰۰ نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان واقع در منطقه‌ای بیابانی در شرق ریاض، مستقر شوند.

در حال حاضر تعداد محدودی نیروی نظامی و پشتیبانی آمریکایی در این پایگاه حضور دارند و در حال ترمیم و ارتقاء زیرساخت‌های این پایگاه و تدارک شرایط برای استقرار نیروهای بیشتر و یک سامانه پدافندی «پاتریوت» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، این پایگاه از مدتی پیش مد نظر ارتش آمریکا قرار داشته، چراکه واشنگتن معتقد است که موشک‌های ایران به سختی می‌توانند این منطقه را هدف قرار دهند.

وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد قصد دارد ۱۰۰۰ نیروی نظامی جدید به منطقه غرب آسیا اعزام کند. نیروهایی که در عربستان سعودی مستقر می‌شوند، بخشی از همین نیروهای جدید هستند.

دولت آمریکا هنوز تصمیم خود برای استقرار نیرو در عربستان را رسما به کنگره اطلاع نداده، اما یک منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفته است که کنگره به صورت غیررسمی در جریان قرار گرفته و انتظار می‌رود که هفته آینده این تصمیم رسما اعلام شود.

تصاویر ماهواره‌ای که توسط پایگاه «پلنت لبز» گرفته شده و سی‌ان‌ان به آن دست یافته، نشان می‌دهد از نیمه ماه گذشته میلادی تعداد محدودی نیروی نظامی و پشتیبانی آمریکایی در این پایگاه مستقر شده‌اند. تصاویر دیگری که اوایل ماه جاری میلادی برداشته شده هم نشان می‌دهد که زیرساخت‌های این پایگاه، از جمله باندهای فرود هواپیما، توسعه یافته است.


۱


۲


به گفته مقام‌های آمریکایی، واشنگتن امیدوار است که بتواند از این پایگاه به محلی برای استقرار جنگنده‌های رادارگریز و نسل پنجمی «اف-۲۲» و دیگر انواع جنگنده‌ها استفاده کند.

به نوشته سی‌ان‌ان، به واسطه حساسیت عربستان سعودی درباره اعلام حضور نظامیان آمریکایی در این کشور، پنتاگون فعلا از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده است. ریاض هم هنوز این موضوع را به صورت عمومی اعلام نکرده است.

ماه گذشته میلادی، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی که با واکنش منفی نمایندگان هر دو حزب در کنگره روبرو شد، گفت واشنگتن قصد دارد با استناد به مجوزهای گذشته و با هدف ایجاد «بازدارندگی» در برابر جمهوری اسلامی ایران، جنگ‌افزارهایی به ارزش ۸.۱ میلیارد دلار به عربستان سعودی صادر کند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که مشارکت آمریکا در حملات مرگبار عربستان سعودی به یمن، در آمریکا به موضوعی جنجال‌برانگیز بدل شده و بسیاری از نمایندگان توقف این همکاری را خواستار شده‌اند. سنا و مجلس نمایندگان حتی قطعنامه‌هایی برای توقف مشارکت آمریکا در جنگ یمن صادر کرده‌اند، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این قطعنامه‌ها را وتو کرده است.

بر اساس طرحی تازه که توسط گروهی از اعضای هر دو حزب سیاسی آمریکا در سنا مطرح شده، دولت آمریکا باید گزارشی جامع از میزان همکاری‌های این کشور با عربستان سعودی در حمله به یمن، تدوین کند. ترامپ در توجیه ادامه مشارکت در این جنگ و همچنین خودداری از توقف فروش سلاح به عربستان سعودی، ریاض را مشتری مهم جنگ‌افزارهای آمریکایی توصیف کرده و گفته است که نمی‌خواهد آمریکا را از میلیاردها دلاری که سعودی‌ها حاضرند بپردازند، محروم کند.

310311

کد خبر 1280917

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا محمدعلی نجفی باشگاه استقلال شورای نگهبان ایالات متحده آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 در حالی که مقام‌های رژیم اسرائیل تهدید به بمباران مواضعی در خاک ایران می‌کنند، جو بایدن به صراحت به بنیامین نتانیاهو گفته که آمریکا در چنین حمله‌ای مشارکت نخواهد کرد اما چرا؟ پاسخ نظامی آمریکایی درباره این عدم مداخله نظامی را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان