Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

پس از عملکرد قابل قبول تیم ملی والیبال ایران در رقابت های لیگ والیبال ملت های 2019، حالا شاگردان کولاکوویچ باید خود را برای رقابت های انتخابی المپیک 2020 آماده کنند. رقابت هایی که به زودی آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران باید در آن به مصاف رقبای خود برود.

طبق فرمت جدید برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در رشته والیبال،ابتدا 24 تیم برتر جهان در 6 گروه 4 تیمی به مصاف هم می روند و از هر گروه یک تیم به صورت مستقیم راهی المپیک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از برگزاری این تورنمنت‌، تکلیف 7 تیم (6 تیم به همراه ژاپن که میزبان است) مشخص شده و 5 تیم باقی‌مانده از مسابقات انتخابی قاره‌ای (آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی و مرکزی) که دی ماه 98 برگزار خواهد شد، مشخص خواهند شد و در نهایت از هر قاره یک تیم جواز در المپیک را کسب خواهد کرد تا تکلیف 12 تیم حاضر در این رقابت ها معلوم شود.

تیم ملی والیبال ایران که تا پیش از این فقط یک بار و آن هم در المپیک 2016 توانسته حضور داشته باشد،حالا برای حضور در المپیک توکیو باید در گروه E مرحله مقدماتی این رقابت ها در خاک روسیه به مصاف سه تیم روسیه،کوبا و مکزیک برود.

برنامه کامل بازی‌های این گروه به شرح زیر است:
18 مرداد
ساعت 17:30/ ایران – کوبا
ساعت 20:30/ روسیه – مکزیک
19 مرداد
ساعت 17:30/ ایران – مکزیک
ساعت 20:30/ روسیه – کوبا
20 مرداد
ساعت 17:30/ کوبا – مکزیک
ساعت 20:30/ روسیه – ایران

والیبالیست های تیم ملی هم که به تازگی از شیکاگوی آمریکا باز گشته اند، پس از چند روز استراحت از روز اول مرداد تمرینات خود را برای حضور در رقابت های مقدماتی المپیک آغاز خواهند کرد.


254 43


منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرید صائبی: تیم ملی والیبال نشسته بانوان به حال خود رها نشود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مرحله رقابت های والیبال نشسته انتخابی پارالمپیک هفته گذشته به میزبانی چین برگزار شد. در بخش بانوان این مسابقات، تیم ملی والیبال نشسته ایران در رقابت با حریفان آسیایی و اروپایی موفق به پیشروی تا فینال شد اما در این مرحله مقابل اسلوونی شکست خورد و از کسب تک سهمیه توزیعی برای حضور در بازی های ۲۰۲۴ پاریس بازماند.

فرید صائبی که به عنوان مشاور فنی تیم ملی والیبال نشسته بانوان را در این رقابت ها همراهی می کرد، در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد ملی پوشان توضیح داد و گفت: برای آماده سازی حضور در این رقابت ها فرصت کمی داشتیم. از زمانی که فدراسیون برای برگزاری اردو و اعزام به مسابقات اعلام آمادگی رسمی کرد تا زمان این اعزام فقط یک ماه فرصت داشتیم. از این حیث نسبت به دیگر تیم ها و شرایط مساعدی که برای آماده سازی داشتند، خیلی عقب بودیم.

وی تصریح کرد: این مرحله از رقابت های انتخابی پارالمپیک چیزی شبیه به خود بازی های پارالمپیک بود. تیم هایی از اروپا و آسیا شرکت داشتند که بعضا پیش از حضور در این رقابت ها، در دیگر مرحله انتخابی پارالمپیک که به میزبانی مصر برگزار شده بود هم شرکت کرده بودند. علاوه بر این تیم های اروپایی به خاطر شرایط مساعدی که از حیث مسافت کم میان کشورها دارند، معمولا دیدارهای زیادی رو در روی هم برگزار می کنند یا اردوهای مشترک زیادی دارند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان در رقابت های انتخابی پارالمپیک نایب قهرمان شد اما سهمیه نگرفت

مشاور فنی تیم ملی والیبال نشسته بانوان تاکید کرد: این در حالی است که تیم ایران با فرصت کم و تنها یک ماه تمرین وارد مسابقات انتخابی شد. بازیکنان در شرایط فشرده تمرینی و با غیرت بالا برای مسابقات آماده شدند و انصافا هم عملکرد خوبی داشتند. همینکه در رقابت هایی با این سطح و حضور تیم های مدعی، ملی پوشان ایران تا فینال پیش رفتند، یک شاهکار بود.

صائبی به دیدار نخست تیم ملی والیبال نشسته که برابر اسلوونی برگزار شد، اشاره داشت و گفت: بازیکنان اسلوونی از نظر شرایط بدنی کاملا متفاوت از تیم ایران بودند. آنها ۱.۷۰ و ۱.۸۰ سانتی متر قد داشتند. با این حال ملی پوشان ایران رقابت نزدیکی برابر اسلوونی برگزار کردند. درست که ۳ بر صفر باختند اما در دیدار فینال مقابل همین تیم ۳ به ۲ باختند در حالیکه تا پیش از این نتوانسته بود از تیم های اروپایی گیم بگیرد.

این مربی والیبال نشسته خاطرنشان کرد: در دیدار نخست مقابل اسلوونی، استرس و حساسیت بازی هم تا حد زیادی روی عملکرد ملی پوشان مان تاثیر گذاشته بود. آنها در دیدار فنیال واقعا می توانستند برنده شوند اما به خاطر بی تجربگی در گیم پایانی مرتکب خطاهای فردی شدند و توانستند مثلا اسپک های درستی بزنند. به همین دلیل این گیم را واگذار کردند و در نهایت بازنده بازی شدند. تیم ایران بازی فینال را به خاطر کم تجربگی و نداشتن بازی های تدارکاتی از دست داد.

وی با بیان اینکه عملکرد تیم ملی والیبال نشسته بانوان در رقابت های گزینشی پارالمپیک و صعودی که تا فینال داشتند، دست کم از کسب سهمیه نداشت بر لزوم توجه به این تیم و رها نشدن بازیکنان حتی در صورت در پیش نبودن رویدادی تاکید کرد.

فرید صائبی به عنوان مشاور فنی در کنار تیم ملی والیبال نشسته بانوان است

صائبی در این زمینه گفت: اگر ملی پوشان را رها کنیم و دوباره برای یک رویداد دیگر اقدام به تشکیل اردو کنیم در واقعا باید از صفر شروع کنیم و همین باعث درجا زدن می شود. ملی پوشان امروز در اوج هستند، درست این است که این شرایط را با ادامه اردو حفظ کنیم. مشکل اما اینجاست که ما فقط در آستانه رقابت های رسمی بازیکنان را جمع می کنیم و در سایر موارد آنها را به حال خود رها می کنیم.

مشاور فنی تیم ملی والیبال نشتسه بانوان اشاره ای به شرایط سنی در این تیم داشت و گفت: برخی بازیکنان ۳۰ سال به بالا هستند، آنها از حیث تجربه در اوج هستند و کاملا پخته، برخی بازیکنان هم خیلی جوان و در رده سنی ۲۰ سال هستند. ما پنج بازیکن ۲۰ ساله و حتی یک بازیکن ۱۸ ساله در ترکیب داشتیم. اگر این نفرات مدام زیر نظر باشند و برای شان اردوهای متوالی برگزار کنیم، می توانیم از آنها برای رویدادهای آینده استفاده کنیم و حتی شاهد درخششی بیشتر از درخشش امروز تیم ملی باشیم.

صائبی تاکید کرد: در جریان مسابقات انتخبی پارالمپیک، مسئولان جهانی والیبال نشسته از تیم ایران و عملکردش بسیار تمجید کردند. آنها تاکید داشتند که بازیکنان ایران جنگنده هستند و همین فاکتوری است که باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

کد خبر 6076080

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی ساحلی‌بازان در تور آزاد سامیلا
  • مروری بر آخرین خبر‌های ورزشی استان قزوین 
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • انصراف یک ملی‌پوش از اردوی تیم ملی
  • مروری بر اخبار ورزشی ۲۷ فروردین استان قزوین
  • محبی به مدار گلزنی برمی‌گردد
  • مروری بر چند خبر ورزشی بیست و ششم فروردین استان قزوین
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۵ فروردین
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • فرید صائبی: تیم ملی والیبال نشسته بانوان به حال خود رها نشود