Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گفت: این نمایشگاه در راستای تعمیق و گسترش همکاری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صمت به عنوان متولی بخش‌های بزرگی از اقتصاد کشور است و همه حوزه‌های تولید را در تامین نیاز‌های داخل و حضور در بازار‌های جهانی سر و سامان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش علوم و تحقیقات و فناوری با افتخار در خدمت صنعت، تولید و شکوفایی اقتصاد کشور است، ادامه داد: سرمایه بزرگی به نام معدن در کشور داریم که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

غلامی اظهار کرد: محدودیت‌های ایجاد شده برای کشورمان در واقع فرصت محسوب می شود که باید از این فرصت استفاده کرد و در این شرایط خاصی که بر کشور حاکم شده باید سعی کنیم تا نقاط ضعفمان را شناسایی کرده و هماهنگی‌های مشترک در این زمینه را فراهم آوریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: قریب به ۴ میلیون دانشجو در کشور داریم که باید به سمت رفع دقیق نیازمندی‌های کشور سوق داده شوند. مراکز علمی در مراکز استان‌ها و بیشتر شهر‌های کشور و بیش از ۱۳ هزار کارگاه و آزمایشگاه آمادگی دارند در تمامی حوزه‌های تحقیقاتی به تولید و صنعت کمک کنند.

وی اظهار کرد: ۶ هزار واحد فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند که اکثر آن‌ها بر اساس شناخت و رفع نیاز‌های تولید و صنعت شکل گرفته اند.

به گفته غلامی بیش از ۵ هزار قرارداد بین مراکز علمی و صنایع کشور با ۹۵۲ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با انتقال فناوری‌های نوین به حوزه صنعت، می‌توانیم سبب ایجاد شغل‌های جدید در کشور شویم.

غلامی ادامه داد: تولید تجهیرات پزشکی، ربات‌های صنعتی، پلتفرم خودرو و... در راستای همکاری‌های صنعت و فناوری و تحقیقات در دستور کار هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح افزایش مهارت دانشجویان منطبق با نیاز‌های جامعه، گفت: طی دو سال گذشته تلاش دانشگاه‌ها در جهت آشنایی دانشجو‌ها با نیاز‌های جامعه و توانمندسازی آن‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید آغاز به کار کرد 

غلامی تصریح کرد: فرصت‌های مطالعاتی جدید برای دانشجویان دکتری در راستای همکاری‌های وزارت علوم و وزارت صمت در دست اجرا است و تشویق اعضای هیات علمی در این راستا انجام می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پایش قرارداد‌های ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها برای حصول ضعف‌ها و انجام حمایت‌ها را در دست اقدام داریم گفت: مشارکت جدی مراکز علمی و فناوری در رفع نیاز‌های کشور در حوزه رونق تولید و ساخت تولید را در برنامه کاری خود داریم و امکان فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی را در این راستا پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آمادگی استقرار مراکز توسعه صنایع و r&d‌ها را در مراکز علمی و فناوری داریم، تصریح کرد: ظرفیت پایانه‌های دانشجویی ظرفیت خوبی برای ورود به صنعت و تجارت و تولید است که این امر در جهت بهبود کسب و کار ضرورت دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: تمام توان خود را برای پویایی صنایع بزرگ به عنوان لوکوموتیو‌های اقتصاد کشور به کار خواهیم بست و با این کار، صنایع پایین دست نیز به مراتب پویا‌تر خواهند شد.

 

انتهای پیام/

استقرار ۶ هزار واحد فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند

به گزارش خبرنگار مهر، ، فاضل احدی پیش از ظهر جمعه در دیدار با بسیجیان فناور اظهار کرد: فناوران به عنوان مرجع دانشی می توانند در زمینه تحقق شعار سال نقش آفرینی کنند و فضای امید و آینده نگری را توسعه دهند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تولید در جامعه زمینه بهره‌مندی آن جامعه از رفاه، آسایش و ایمنی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: با دست‌یابی به پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه و مراکز علمی فرصت رشد و تولید پایدار نیز مهیا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بحث تولید را با دانش‌بنیان بودن تولید گره زدند به این معنی که اگر قرار است کاری انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و بر اساس توسعه پایدار باشد.

احدی گفت: با توجه به رویکردهای جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل در سال جدید، باید بیش‌ازپیش در راستای تحقق شعار سال و افزایش شرکت های دانش بنیان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه تولیدی پایدار است که بر پایه فناوری بوده و پشتوانه علمی داشته باشد، افزود: فارغ‌التحصیلان باید متناسب با تخصصی که یاد می‌گیرند، بتوانند ایده‌های علمی خود را در قالب مسئله محوری و هسته سازی تبدیل به محصول، شغل و کسب درآمد کنند تا در جامعه خود نقش‌آفرین باشند یعنی محور اصلی تولید مبتنی بر دانش و دانش‌بنیان باشد تا توسعه پایداری را ایجاد کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با حمایت از طرح ها و ایده های فناورانه، و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان مأموریت‌های جدید خود در حال فعالیت است، اظهار کرد: توسعه تیم ها و هسته های دانشی و پژوهشی در راستای کشف مسئله و حل آن ها می تواند مشکلات اساسی استان در بخش های مختلف را که منشعب از این مسائل هستند نقش بسزایی ایفا کنند.

احدی با تأکید بر اینکه ضروری است دانشگاه ها و مراکز علمی نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی، کارآمد و متخصص تربیت کند، ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، دانشگاه ها و مراکز علمی بایستی دانشجویان را به‌عنوان قوه عاقله کشور با نگاهی بر انسان‌ساز بودن در کنار پرورش و تربیت افراد مفید برای جامعه، مسئله محور بودن به‌ویژه در حوزه فناوری و ایجاد توسعه پایدار، نگاه به درون و ظرفیت‌های جامعه برای تحقق شعار سال تربیت کنند که در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6082380

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت