Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی بابیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک نگاه عمیق سیاسی به سبک زندگی دینی دارد، گفت: سبک زندگی ما بهترین دعوت کننده بشریت به مبانی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «حمیدرضا مهدی ارفع» شب گذشته (چهارشنبه ۲۶ تیر) در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در دقیق ترین نگاه یک ماموریت ۴۰ ساله که انبوهی از مفاهیم متعالی را در خود گنجانده و نگاه غالب در آن نگاه راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی در ادامه افزود: یکی از مهمترین محورهای این بیانیه، اهمیت پرداختن به سبک زندگی دینی است و حکایت از ذکاوت مقام معظم رهبری در اشاره به اینکه سبک زندگی سطح تمدن یک امت است، دارد.

 

حجت الاسلام مهدی ارفع، تغییر سبک زندگی از سوی دشمنان را وسیله ای برای فروپاشی نظام و جامعه عنوان کرد و گفت: وقتی دشمن بتواند ذائقه مردم را متناسب با ذائقه خود کند سپس بر روی همه ارکان جامعه تاثیر می گذارد و اهداف خود را به پیش می برد.

 

وی افزود: اگر دشمن موفق شود سبک زندگی مردم را تا آخرین مرحله تغییر دهد مردم کارگزارانی در عرصه سیاست برای خود انتخاب می کنند که متناسب با ذائقه غرب باشد و سپس کل ساختار را تغییر می دهند و زمینه برای فروپاشی فراهم می شود.

 

مسئول نهضت بین المللی نهج البلاغه خوانی اظهار داشت: این در حالی است که اگر ما در برابر سبک زندگی غرب مقاوم باشیم و سبک زندگی خود را به بشریت عرضه کنیم آن زمان می توانیم مبانی و اهداف متعالی اسلام را در جهان نفوذ دهیم.

 

حجت الاسلام مهدی ارفع خاطرنشان کرد: اگر ما یک جامعه منسجم و مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی داشته باشیم آن زمان می توانیم آن را به همه مردم جهان عرضه کنیم.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اردبیل شیراز روزنامه امام رضا ع جشن های دهه کرامت خراسان جنوبي سازمان بهزیستی شورای نگهبان طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی سبک زندگی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از قانون حجاب به خواست مردم

  از سوی دیگر برخلاف مصوبات قانونی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و تعیین تکالیف ایجابی برای تمامی دستگاه‌ها و نهادها، بار کم‌کاری و انفعال این دستگاه‌ها روی دوش نیروی انتظامی افتاده و این نهاد ناگزیر است برای پرهیز از دوقطبی‌سازی جامعه و اجرای حکم شرعی و قانونی حجاب، به تنهایی پای کار بیاید. موضوعی که حالا با تشکیک در مواجهه با بدحجابی به عنوان چالشی اجتماعی، مطالبه‌ای مردمی و امری که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده، خودش به سرنخی برای ایجاد دوقطبی‌های کاذب در جامعه و حرکت بر خلاف مسیر مطالبات مردمی تبدیل شده‌است.بی‌حجابی و چالش‌های ناشی از آن به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های بخش مهمی از جامعه تبدیل شده است. خانواده‌های ایرانی که حجاب و باورهای مذهبی در اعماق اندیشه‌های‌شان نفوذ کرده در فضای کنونی نگران سلامت و امنیت فرزندان‌شان هستند. این چالش تا جایی پیش رفته که بیم آن می‌رود با گسترش روزافزون آسیب‌های اجتماعی مواجه شویم.
   
ایستادگی در برابر مطالبه مردمی 
شاید بتوان نیروی انتظامی را تنها دستگاهی دانست که در تمام سال‌های گذشته یک تنه برای احیای امر به معروف و اجرای قانون حجاب ایستاده است. هرچند ممکن است عملکرد این نیرو خالی از اشکال نباشد و گاهی اوقات نقدهایی هم به آن وارد شود اما این نقدی به نحوه عملکرد فراجاست، ‌در مواقعی که نیروها درست توجیه نیستند، وگرنه اصل موضوع حجاب به عنوان قانون و دستوری الهی و شرعی امری است که نمی‌توان به اجرای آن خدشه‌ای وارد دانست. در چنین شرایطی و در حالی که مسأله حجاب در کنار واجب شرعی و قانونی بودن، مطالبه مردمی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، برخی اظهارنظرها و زیر سؤال بردن عملکرد نیروی انتظامی به عنوان تنها دستگاهی که در این حوزه وظایف خودش عمل می‌کند، نه فقط موجب دلسردی این نیروها و تشکیک جامعه در مواجهه با عملکرد آنان می‌شود، بلکه خودش می‌تواند سرمنشأیی برای ایجاد دوقطبی‌های اجتماعی پیرامون مسأله حجاب باشد.  
   
سرنخ اختلافات و ایجاد دوقطبی 
مردم و اکثریت جامعه مخالف ولنگاری، بی‌عفتی و بی‌حجابی هستند. بر این اساس طرح مسأله دو قطبی‌سازی در مواجهه با اجرای قانون حجاب ادعای نادرستی است. درواقع در پاسخ به مدعیان دوقطبی‌سازی اجتماعی به‌واسطه اجرای قانون حجاب و تذکر به بدحجابان و بی‌حجابان باید گفت چرا همیشه اگر قرار بر برخورد با موضوع بدحجابی باشد، دوقطبی رخ می‌دهد، چرا وقتی بی‌عفتی و بی‌حجابی جامعه را فرامی‌گیرد، دو قطبی رخ نمی‌دهد؟!همین کسانی که امروز خود را مقابل دو قطبی‌سازی نشان می‌دهند با تضعیف نیروی در میدان و ایجاد تشکیک در مواجهه با موضوع مهمی که مدنظر رهبری انقلاب نیز هست، سرنخ اختلافات و ایجاد دوقطبی هستند. این در حالی است که قانون به درخواست مردم اجرا می‌شود و باید کاملا از آن حمایت کرد. نکته قابل تامل دیگر این‌که بخش مهمی از بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها در جامعه ناشی از عملکرد آن دسته از افرادی است که از سوی دشمن استخدام شده‌اند تا خط‌شکنی کنند و حرمت حجاب را بشکنند. بدین‌گونه می‌خواهند درباره حجاب عادی‌سازی کرده و از این رهگذر، با ترغیب زنان جامعه ایران به برداشتن حجاب، ‌اهداف خود را پیش ببرند. همچنان‌که به تعبیر رهبر معظم انقلاب برداشتن حجاب از سر زنان هدف اصلی نیست بلکه پوششی است برای اهداف گسترده‌تری که برای کشور ما تدارک دیده‌اند. 

فصل‌الخطاب حرام شرعی و سیاسی‌بودن بدحجابی 
بیانات رهبر معظم انقلاب همیشه وحدت بخش و هدایتگر بوده است.  تعارضی میان محتوای تذکر اخیر با بیانات قبلی رهبری نیست. ایشان در خطبه‌های فطر به «اهمیت مواجهه» با هنجارشکنی دینی اشاره کردند، ولی در تذکرشان، به «نحوه مواجهه» که باید قاعده‌مند باشد هم اشاره داشته لذا ادعای تعارض و پارادوکس به‌هیچ عنوان صحیح نبوده و اتفاقا بیانات کاملا مکمل یکدیگر است.تذکر رهبری در جهت ترمیم نه تعطیل طرح است پس نباید تذکر رهبری را به معنای مخالفت با کلیت طرح تفسیر کرد. با تمام اینها برخی اظهارنظرها می‌تواند در راستای مسیر بیگانگان باشد و فضا را برای ترک‌تازی آنها آماده‌تر کند. کسانی که امروز فقط به نیروی در میدان از پشت حمله می‌کنند، هیچ راهکاری برای موضوع حجاب ندارند. درنهایت با نگاهی به سیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در موضوع حجاب، می‌توان دریافت ایشان بارها مواضع‌شان را درخصوص این مسأله بیان کرده‌اند. همچنان‌که تعبیر «حرام شرعی و حرام سیاسی» بودن بی‌حجابی، ‌هر گونه توجیه و بهانه‌ای را برای این مسأله مسدود می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • دفاع از قانون حجاب به خواست مردم
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان
  • دست برتر مردم در حجاب
  • نظارت‌ بر نانوایی‌های زابل تشدید شود
  • بیانیه قدردانی سپاه از حمایت ملت ایران از عملیات وعده صادق
  • زکات موجب افزایش رزق و برکت در زندگی می‌شود
  • بیانیه سپاه پاسداران خطاب به مردم
  • حجاب و جنگ روایت‌ها