Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین مرکزی، در جلسه ای که با حضور روسای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تشکیل شد، تبدیل شدن اراک به شهر دوستدار کودک با مشارکت شهروندان، پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه بررسی شرایط شهر اراک در راستای ایجاد شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی شهرداری با حضور سورانه رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، ستوده نیا معاون شهرسازی و معماری، عسگری معاون خدمات شهری و سرپرست اداره ارتباطات شهرداری اراک تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، مرتضی سورانه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک، در ارتباط با طرح شهر دوستدار کودک گفت:در شهر اراک ۱۱۰ هزار کودک زیر ۱۲ سال وجود دارد که در حدود یک دهم جمعیت شهر را تشکیل می دهند، لذا می بایست کالبد شهری برای حضور کودکان مهیا باشد تا در امنیت زندگی کنند.

سورانه متذکر شد : وقتی از شهر دوست دار کودک سخن گفته می‌شود، اغلب منظور شهری است که امکانات و ویژگی‌هایی برای زیست کودکان دارد؛   که امکاناتی نظیر پارک‌ها و اماکنی برای بازی کودکان با امنیت کافی، وسایل بازی متناسب با مراحل رشد کودکان، محل‌های عبور مرور امن در خیابان، مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق‌برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب، وجود مراکز ارائه خدمات به کودکان دارای نیازهای ویژه و توانایی‌های متفاوت از جمله موارد مهم آن است.

وی  خاطرنشان کرد: در صورتی  که بستر و زیرساخت شهر دوست دار کودک در این شهر فراهم شود یونسف نماینده ای را جهت بررسی و راستی آزمایی به شهر اراک اعزام خواهد کرد و اراک به عنوان شهر  کاندید در نظر گرفته می شود که در نهایت پس از پایش و در صورت مقبول بودن اعتباراتی از سوی یونیسف جهت اجرا وتوسعه  این طرح ارائه می شود.
سورانه تاکید کرد: در شهر دوست دار کودک فضاهای شهری، پارک ها، معابر ایمن سازی شده و کودکان در کمال امنیت در این شهر زندگی می کنند.

وی با اشاره به این که کودکان آینده سازان شهر هستند و سرمایه گذاری در حوزه آن ها بی پاسخ نخواهد ماند، افزود:با برگزاری فراخوان و استفاده از بخش خصوصی و سایر ارگان های مرتبط از جمله اداره ثبت جهت اخذ آمار کودکان شهر و آموزش و پرورش جهت استفاده از پتانسیل آن ها می توان این مهم را پبش برد.

در ادامه طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی، با اشاره به این که استفاده از الگوی شهر هایی که در این حوزه اقدام نموده اند همچنین موسسه همنوا در تهران که سیاست های راهبردی طرح را مشخص می کند بسیار راهگشا خواهد بود، عنوان کرد: ارگان های بهزیستی، آموزش و پرورش و پیش دبستانی های سطح شهر می توانند در این امر بسیار همراه و موثر باشند تا با تصویب برنامه، قانون، سیاست های کلی و بودجه در نهایت پروژه عملیاتی گردد.

وی افزود: تفکیک وسایل بازی در پارک ها بر اساس رده سنی کودکان، برگزاری همایش طراحی تخم مرغ و رنگ آمیزی آن ها در معابر و بوستان های سطح شهر توسط کودکان، ایجاد ماکت محله های سطح شهر در بوستان ها و آموزش جغرافیای شهری و قوانین مقررات راهنمایی رانندگی، آشنایی با مشاغل و ایجاد فضاهای آموزشی تفریحی در مراکز خرید برای کودکان و تمرین نقش های بزرگسالی، آموزش نکات ایمنی در هنگام حوادث زلزله وآتش سوزی از جمله طرح هایی است که در شهر دوست دار کودک می تواند عملیاتی شود.

در ادامه محمد عسگری معاون خدمات شهری شهرداری اراک، با اشاره به این که در ابتدای راه می بایست شرح وظایف شهرداری تدوین شود و با معین نمودن بودجه، فاز اجرایی طرح آغاز شود، گفت: با در نظر گرفتن تقویم کاری برای پروژه شهر دوست دار کودک می توان طبق برنامه زمان بندی، نوع فعالیت و با استفاده از مشارکت شهروندان، ارگان ها و داوطلبان و NGO ها و از همه مهم تر خانواده ها طرح را به سرانجام رساند.

محمد ستوده نیا معاون شهرسازی شهرداری اراک نیز، با مثبت خواندن این طرح در راستای پرورش کودکان و کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: این طرح در قسمت GIS معاونت شهرسازی شهرداری با در نظر گرفتن مسایل زیست محیطی، در دست بررسی است که با همراهی متخصصان امر سیاست های کلی تدوین و راهبری خواهد شد.

وی افزود: استفاده از توانایی و تجارب شهروندان در اجرای این طرح بسیار موثر خواهد بود، همچنین بازدید از شهراصفهان که در این حوزه وارد اقدام شده، بسیار مفید است که به زودی انجام خواهد شد.

46

کد خبر 1280888

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی کودکان شهرسازی باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا محمدعلی نجفی باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا بازیگران سینما و تلویزیون ایران شورای نگهبان بازار طلا و ارز سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: هزار کودک سنندجی که عموما در محله‌های حاشیه شهر زندگی می‌کنند ۱۶ فروردین به یاد کودکان مظلوم غزه در همایشی با عنوان «پیک عبادت» به همراه خانواده هایشان گردهم می‌آیند تا در ماه مبارک رمضان با رنج کودکان فلسطینی همدردی و از آنها حمایت کنند.

حمیدرضا گوهری افزود: این همایش ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه در محل سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

وی گفت: دختران و پسران کردستانی با لباس محلی در این همایش گردهم می‌آیند تا اعلام کنند فرزندان امام شافعی (ره) در کردستان در بهار قرآن به یاد کودکان و نوجوانان غزه زادگاه امام شافعی (ره) هستند.

به گفته گوهری، پیش بینی شده مجری برنامه مجری برنامه خاله شادونه (ملیکا زارعی) می‌باشد علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اهدای کتاب و برنامه‌های ویژه افطاری و افطار همزمان یک هزار کودک حاضر در همایش برگزار شود.

 برنامه ریزی شده که کودکان و خانواده‌های شان با اتوبوس‌های شهرداری از ایستگاه‌های مشخص شده به محل برگزاری همایش منتقل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سو استفاده از کودک ۱۳ ساله برای فروش و جابه‌جایی مواد مخدر
  • سال ۱۴۰۳ موعد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری است
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • المان های نوروزی متناسب با بهار قرآن و طبیعت طراحی شده است
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟