Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی‌صباح؛ قادر چلیکیز (Kadir Çelikiz) امام جماعت مسجدی در منطقه «باش اسکله» واقع در استان کجاالی در شمال غرب ترکیه، تصمیم گرفت برای جذب بیشتر کودکان، صحن مسجد را به زمین بازی تبدیل کند.
وی که مانند بسیاری از امامان جماعت در ترکیه دوره تابستانی آموزش قرآن برگزار می‌کند، فضای مسجد را برای کودکان جذاب تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با کمک سرمایه‌گذاران، یک قلعه بادی در صحن مسجد نصب کرده و برای کودکان تئاتر اجرا می کند. همچنین با خوراکی و شیرینی از کودکان پذیرایی می‌کند.  
او با این ابتکار توانست تعداد کودکانی که در دوره قرآن تابستانی شرکت کرده اند را در عرض یک سال از 30 نفر به 150 نفر افزایش دهد. امسال 250 کودک برای دوره تابستانی قرآن در این مسجد ثبت نام کرده‌ است.
قادر چلیکیز روزهای دوشنبه پس از کلاس قرآن برای کودکان  تئاتر اجرا می کند و به آنان مفاهیم اخلاقی را در قالب تئاتر آموزش می‌دهد.
چلیکیز می‌گوید: من در کودکی همیشه اطراف مسجد بازی می‌کردم در حالی که بزرگترها در حال نماز خواندن در مسجد بودند و آنها  مرا سرزنش می‌کردند.
معمولا بزرگسالانی که به مسجد می روند با کمترین سرو صدای بچه ها در مسجد آنها را سرزنش می‌کنند. اخیرا رئیس سازمان امور دینی ترکیه (DİB) کمپینی به راه انداخته و از مردم خواسته است با کودکانی که به مسجد می‌روند برخورد بهتری داشته باشند.
چلیکیز می‌گوید: شما باید کودکان را درک کنید و رفتار بزرگترها با خود را زمانی که در کودکی به مسجد می‌رفتید به یاد بیاورید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مسجد آموزش قرآن دوره تابستانی قرآن ترکیه جذب کودکان به مسجد بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه : مسجد را در تقابل با نهادهای دیگر قرار دادن، اعتبار نهاد دین را افزایش نمی‌دهد
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان