Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:55:23 GMT

۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۷۱۹۴

۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی روز پنجشنبه در گفت و گویی بابیان این‌که ۹۰ درصد مواد مخدر در محورهای مواصلاتی کشف‌شده است افزود: تریاک با ۶۴۵ کیلوگرم، حشیش با یک کیلو و ۱۶۵ گرم و هروئین با حدود ۵۰۰ گرم به ترتیب بیشترین سهم را در کشفیات دارند.

وی بابیان این‌که درمجموع کشفیات مواد افیونی ۴۳۴ درصد رشد داشته، به انهدام ۲ باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر در ماه جاری اشاره و بر اجرای طرح پاک‌سازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر و همچنین جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی قم با اشاره به دستگیری ۱۶ خرده‌فروش مواد مخدر، گفت: یکی از اقدام‌های موثری که در زمینه مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر با هماهنگی دستگاه قضائی استان در دستور کار قرار دارد طرح مهروموم کردن اماکن متعلق به این افراد است که درواقع می‌تواند ضربه مهلکی به آنان بزند.

درویشی بابیان اینکه پلیس و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با رویکرد مراقبت بیشتر و ورود جدی‌تر برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر اهتمام دارند، تصریح کرد: کسب این موفقیت‌ها مرهون هماهنگی بسیار خوبی است که در استان وجود دارد، بنابراین از دستگاه قضائی و همچنین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به‌خوبی همکاران پلیس را پشتیبانی می‌کنند باید قدردانی کرد.

تماس‌های غیرضروری با ۱۱۰ موجب کاهش توان پاسخگویی به نیازهای شهروندان می‌شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز گفت: تماس‌های غیرضروری با پلیس ۱۱۰ موجب کاهش توان عملیاتی پلیس در پاسخگویی به نیازهای فوری شهروندان می‌شود.

سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پلیس، ایجاد بستر تسهیل و پاسخگویی به شهروندان است که سامانه‌های تلفنی ۱۱۰ و ۱۹۷ با این رویکرد ایجادشده و به آحاد شهروندان خدمات ارائه می‌کنند و درواقع تحولی عظیم و انقلابی در عرصه خدمت‌رسانی و ارائه خدمات انتظامی و پلیسی به شهروندان محسوب می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی سامانه تلفنی مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ را کاهش مراجعات شهروندان به یگان‌های انتظامی، کاهش سفرهای درون‌شهری و تسهیل دسترسی در پاسخگویی و ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن به شهروندان دانست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: بررسی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ نشان می‌دهد تقریباً هفت درصد از کل تماس‌ها غیرقابل‌رسیدگی بوده و در حقیقت ایجاد مزاحمت برای این سامانه است که می‌تواند ضمن صرف هزینه، وقت، امکانات و منابع، موجب کاهش توان عملیاتی پلیس و درنتیجه کاهش سطح ارائه خدمات و پاسخگویی پلیس به نیازهای فوری شهروندان شده و بی‌اعتمادی افکار عمومی و شهروندان نسبت به ناجا را در پی داشته باشد.

وی ایجاد مزاحمت برای مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را مصداق بارز سوءاستفاده از دستگاه‌های مخابراتی دانست و با اشاره به ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی گفت: هرگاه کسی به‌وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر، ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، به حبس از ۱ تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

۱۱۷۵ /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم پلیس کشف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامی والانجرد اشهرستان بروجرد در سطح حوزه استحفاظی ۲ قاچاقچی را که در امر خرید و فروش انواع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از محل اختفای متهمان موفق به کشف ۱۰ کیلو گرم مواد تریاک، ۲ و توقیف خودروی پژو قاچاقچیان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899350

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز