Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:12:50 GMT

باغ هرندی کرمان ظرفیتی مغفول در گردشگری کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۷۲۰۵

‍‍‍‍‍‍

دریافت 37 MB

به گزارش خبرنگار مهر، باغ هرندی یکی از مهمترین مکان‌های تاریخی کرمان در عصر قاجار و پهلوی به شمار می‌رود، این باغ یکی از محل‌های اسکان رضا شاه در سفرش از تهران به بندرعباس برای انتقال به تبعیدگاه بود، رضا شاه که به صورت ناگهانی و اجباری تهران را ترک کرده بود بعد از خراب شدن خودرو شخصی اش در شهر کرمان که هنوز در باغ هرندی نگهداری می‌شود چند روز در این شهر اقامت کرد و بسیاری از کارهای اداری خود را در این شهر انجام داد و در نهایت با خودروی شخصی هرندی عازم بندرعباس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرندی یکی از متمولین و افراد مورد اعتماد مردم کرمان بوده که اقدامات زیادی برای توسعه شهر کرمان انجام داده است، باغی که نام هرندی بر آن گذاشته شده در چهار راه طهماسب آباد کرمان و در انتهای یک خیابان سنگ فرش قرار گرفته است.

اما این باغ به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب هیچ گاه نتوانسته به جایگاه حقیقی خود در حلقه گردشگری دست یابد، هر چند که هزینه‌های بسیاری در سالهای اخیر برای بازسازی باغ فتح آباد شد و باغ شاهزاده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است اما اگر سری به باغ هرندی بزنید، می‌بینید که این باغ نیز چیزی از این دو باغ کم ندارد و وجود درختان کهنسال، حوضچه‌های پلکانی و عمارت مرکزی، زیبایی بی‌نظیری به آن بخشیده است.

کد خبر 4669666

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی کرمان جاذبه گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال

مرکز پژوهش‌های مجلس در این‌گزارش به بررسی وضعیت گردشگری داخلی از نظر دسترس‌پذیری، برای اقشار مختلف جامعه و ارائه بسته تقنینی پرداخت.

به گزارش هم‌میهن، در این‌گزارش آمده که با بررسی وضعیت آمار و ارقام شاخص‌های کمی‌وکیفی گردشگری داخلی، می‌توان به وجود مسئله جدی در امکان بهره‌مندی از مزایای گردشگری در بین دهک‌های متوسط و پایین و افراد معلول و سالمند جامعه پی برد.

به‌طوری‌که بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ازنظر کمیت (به‌جز ایام محدودیت‌های بیماری کرونا)، گردشگری داخلی در ایران رو به افزایش بوده است.

با وجود این، آمار‌ها نشان از کوچک‌شدن سهم سفر و تفریح از سبد هزینه خانواده‌های ایرانی دارد. کمیت سفر‌ها به‌دلیل عواملی، چون تکرار سفر خانوار‌های برخوردار یا افزایش سفر‌های اجباری بوده و این امر موجب توسعه کیفی این حوزه نشده است.

بررسی نسبت هزینه‌های تفریح و سرگرمی به هزینه کل در سبد مصرفی خانوار‌های شهری، نشان می‌دهد که طی سال‌های گذشته سهم هزینه‌های تفریح و سرگرمی با کاهش قابل‌توجهی روبه‌رو بوده، به‌طوری‌که سهم هزینه‌های مربوط به تفریح و سفر از ۰/۷۱ درصد در سال ۱۳۹۰، به ۰/۳۸ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

دیگر خبرها

  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • طبیعت بهاری زیر کوه، مقصدی برای گردشگری
  • تورهای غیرمجاز آفت مسافرت و گردشگری
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است
  • مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان (عکس)