Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر حاج کاظمی شامگاه چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، به وضعیت شیوع بیماری دامی لمپی اسکین اشاره کرد و افزود: بیماری دامی لمپی اسکین طی سال ۲۰۱۴ وارد ایران شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارندگی شدیدی که امسال داشتیم باعث افزایش حشرات شد و شیوع این بیماری در کشور شد و تاکنون ۶۰ هزار گاو در استان زنجان بر علیه این بیماری واکسینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه واکسینه کردن گاو به عنوان دام سنگین کار سختی است، گفت: در برخی مواقع حمله گاو به دامپزشکان باعث بروز مشکلاتی شده است.

حاج کاظمی با بیان اینکه اطلاع رسانی برای واکسینه کردن دام در دستور کار دامپزشکی قرار گرفته است، تاکید کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ دام درگیر شدند و ۵۰ رأس دام هم ذبح و تلف شد است.

وی با بیان اینکه ۲۵ استان در سطح کشور درگیر این بیماری هستند، ابراز کرد: این بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و گوشت دام قابل خوردن است و اگر گاو تب نداشته باشد مصرف گوشت آن موردی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه این بیماری واکسن اختصاصی دارد، گفت: واکسن این بیماری از تیرماه وارد شده است.

حاج کاظمی تصریح کرد: دام بیمه نمی‌شود و این امر باعث می‌شود هزینه‌های سنگینی را دامداران متحمل شوند.

وی گفت: خوشبختانه دامپزشکی استان زنجان اقدامات پیشگیری از این بیماری را در دستور کار قرار داده و به دامداران این بیماری اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 4669705

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، گفت: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هر چه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذی‌ربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌‍تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت‌ماه 1403 اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه 13 اردیبهشت تا  8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است. محمد اسماعیلی و نبی‌اله محمدی برای حوزه زنجان و طارم و همین طور سعید رفیعی و احمد بیگدلی برای حوزه خدابنده با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین