Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان شمالی- سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پنج میلیارد ریال اعتبار برای تامین و خرید تجهیزات ورزشی مدارس در نظر گرفته شده است که این تجهیزات تا دو ماه دیگر در مدارس استان توزیع می شود.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی مهدی خطیب زاده اظهار داشت: توزیع تجهیزات ورزشی در مدارس کم برخوردار و محروم استان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه فعالیت های ورزشی را از اولویت های این معاونت عنوان کرد و افزود: راه اندازی کلاس های درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر در دستور کار است و این کلاس ها در تمامی شهرستان های استان انجام می شود.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: کلاس های درس تربیت بدنی دختران، در سالن های سرپوشیده برگزار می شود.

به گفته خطیب زاده، تا کنون کلاس درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد ما آموزش مهارت های ورزشی است و المپیاد درون مدرسه ای و یا ورزش قهرمانی در گام بعدی مورد توجه است اظهار داشت: بخش زیادی از ورزش آموزشی از طریق درس تربیت بدنی در مدارس انجام می شود و هدف توسعه ورزش و یادگیری مهارت های ورزشی به دانش آموزان است تا به عنوان شهروند، حداقل نیاز های مهارتی را کسب کنند.

خطیب زاده درباره المپیاد درون مدرسه ای گفت: المپیاد درون مدرسه ای گام مهمی برای شناسایی استعدادهای برتر و سوق دادن آن به سمت و سوی ورزش قهرمانی است و هیات های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان برای شناسایی ورزشکاران مستعد می توانند دانش آموزان با پتانسیل المپیاد درون مدرسه ای را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به ورزش حرفه ای و قهرمانی هم توجه داشته و در قالب فدراسیون ورزش دانش آموزی و هیات های ورزش دانش آموزی به آن پرداخته است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود، فدراسیون ورزش دانش آموزی در هر استان یک هیات ورزشی دارد و دانش آموزان در رشته هایی چون فوتبال، فوتسال، تنیس روی میز و دو و میدانی فعالیت دارند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: المپیاد درون مدرسه ای خرید تجهیزات ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟