Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کمیته سوئد برای افغانستان اعلام کرد از ۷۷ مرکز بهداشتی این نهاد در ولایت میدان وردک، ۴۲ مرکز آن در نتیجۀ فشارهای طالبان، بسته شده‌اند. تاریخ انتشار: 10:38 - 27 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۰۱۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، کمیته سوئد برای افغانستان اعلام کرد از ۷۷ مرکز بهداشتی این نهاد در ولایت میدان وردک، ۴۲ مرکز آن در نتیجۀ فشارهای طالبان تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته اعلام کرده است که روزانه ۵۷۰۰ بیمار با بسته شدن این مرکزها، با مشکلات مواجه خواهند شد.

تاکنون دلیل این امر اعلام نشده و معلوم نیست چرا طالبان درخواست تعطیلی این مراکز بهداشتی را داشته است.

طالبان تاکنون اظهارنظری نکرده است.

این درحالی است که مقامات دولتی افغانستان اعلام کردند که 76 درصد مردم افغانستان به مراکز بهداشتی درسترسی دارند، اما دسترسی مردم در مناطق دور دست همواره با مشکل مواجه بوده است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان طالبان تعطیلی کمیته روزانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد

 سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان از دولت پاکستان می‌خواهد اخراج مهاجرین را براساس یک مکانیزم مشخص و به گونه‌ای تدریجی انجام دهد.

به گفته وی، دیپلمات‌های طالبان در پاکستان از دولتمردان این کشور خواسته اند مهاجرینی که اسناد قانونی مهاجرت این کشور را دارند اخراج نکنند.

آمار‌های رسمی حاکی از آن است که شمار پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان در پاکستان به حدود ۸۵۰ هزار نفر می‌رسد که سال‌ها را در این کشور سپری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • اسرائیل به اوکراین دوم تبدیل خواهد شد
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل
  • استخدام پلیس زن در افغانستان