Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  کشتی کروز قطب شمال برای اولین بار به موتور هیبریدی با باتری‌‎های بسیار قدرتمند مجهز می‌شود. به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای اولین بار در جهان یک کشتی کروز نیروی لازم برای حرکت در اقیانوس را از طرزیق موتور هیبریدی تامین می‌کند. این کشتی غول‌پیکر از شمال نروژ حرکت کرده و به سمت مناطق جنوبی قاره اروپا در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کشتی توانایی جا‌به‌جایی ۵۰۰ مسافر را داشته و به طور ویژه‌ای در آب و هوای خشک و هم‌چنین شرجی توانایی حرکت دارد. اولین بار در فاصله زمانی بین سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۶ دریانوردان نروژی از گذرگاه نروژ عبور کرده و به طور دقیق در سال ۱۹۱۱ به قطب شمال رسیدند. این سفر با توجه به امکانات بسیار محدود در آن زمان موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود، ولی حالا با گذر زمان کشتی‌های مسافربری و اکتشافی پیشرفت‌های شگفت انگیزی کردند و رسیدن به مناطق دور از دسترس را آسان شده است.   اولین کشتی کروز مجهز به موتور هیبریدی در ناوگان حمل و نقل دریایی نروژ در حالی که هنوز تقریبا همه کشتی‌های جهان از سوخت‌های فسیلی نظیر گازوییل برای تامین انرژی حرکت استفاده می‌کنند، ولی کشتی کروز نروژی به فناوری مدرن و پاک مجهز شده است. این کشتی باتری‌های پرقدرت و بزرگی را جایگزین سوخت فسیلی کرده است. شرکت صاحب امتیاز این کشتی اعلام کرده است با استفاده از موتور هیبریدی مصرف سوخت فسیلی به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد و تولید گاز کربن دی اکسید نیز ۲۰ درصد کمتر از قبل است. طراحان این کشتی برای استفاده از موتور هیبریدی از خودرو‌های الکتریکی الهام گرفته‌اند و معتقدند این موتور‌ها بسیار توانمندتر از موتور‌های معمولی است. البته به کار گیری این کشتی‌ها نیازمند فراهم آمدن زیر ساخت‌های مناسب است. یعنی ابتدا باید ایستگاه‌های شارژ در مناطقی معین تعبیه گردد تا کشتی در صورت نیاز انرژی از دست رفته خود را بازیابد. مسئولان سازمان کشتی‌رانی نروژ اعلام کردند احتمالا با آماده شدن بستر‌های لازم از سال آینده میلادی کشتی‌های هیبریدی به شکل گسترده‌تری در حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. باتری‌های تعبیه شده در کشتی کروز ظرفیت تامین انرژی ۱۸ تا ۲۰ روز موتور کشتی را دارند.  

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اقیانوس باتری جهان قطب شمال کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون بدون اشاره به اینکه پاسخ تنبیهی تهران به رژیم صهیونیستی پس از تجاوزگری این رژیم علیه کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت، گفت: پاسخ به ایران یک تصمیم مستقل برای (رژیم) اسرائیل است و ما در ارتباط دائمی با آنها هستیم.

وی افزود: ما با (رژیم) اسرائیل و بقیه شرکای خود در تماس هستیم تا شاهد گسترش درگیری‌ها نباشیم.

رایدر ضمن تکرار دوباره مواضع حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی، گفت: ما در دفاع از (رژیم) اسرائیل تردید نخواهیم کرد و برای محافظت از نیروهای خود در منطقه تلاش خواهیم کرد.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه آنچه ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود، اضافه کرد: ما بر همکاری با شرکای خود در منطقه تمرکز کردیم تا تنش‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود.

رایدر همچنین با اشاره به اینکه تنش‌ها در منطقه از زمان حمله حماس بالا بوده است، گفت: وزیر دفاع آمریکا یک سری تماس‌ها برای کاهش تنش‌ها انجام داد تا به سوی جنگ گسترده‌تر نرویم.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت انسانی در غزه خطرناک است و ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها درباره عملیات احتمالی در رفح هستیم، افزود: نشانه‌های اولیه درباره پاسخ اسرائیلی‌ها به درخواست‌های ما در مورد عملیات در رفح خوب است.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: حوثی‌ها (انصارالله یمن) کشتی های بیش از ۵۰ کشور را هدف قرار دادند و شهروندان کشورهایی را که درگیر جنگ غزه نبودند، کشتند و هم اکنون تنها هدف ما باز کردن کریدور دریای سرخ و تضمین امنیت ناوبری دریایی است.

گفتنی است؛ نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس چند نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات، فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (عکس) نیسان قشقایی ۲۰۲۵ به میدان آمد؛ خودرویی که جایش در بازار ایران خالیست
  • بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد
  • موشک «بالستیک» چیست و چه فرقی با موشک کروز دارد؟ (+عکس)
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • اولین تصویر از نخستین بره آهو‌های متولدشده سال ۱۴۰۳ در پارک ملی توران
  • (ویدئو) استقرار کروز‌های ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی