Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@11:11:03 GMT

سطح زیر کشت زعفران در استان گیلان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۷۵۰۱

سطح زیر کشت زعفران در استان گیلان افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از استقبال اهالی ساکن در مناطق کوهستانی استان از کشت زعفران خبر داد و گفت: سطح زیر کشت زعفران در گیلان افزایش یافت. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

مسعود الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: با توجه به استقبال روزافزون اهالی ساکن در مناطق کوهستانی و مستعد استان گیلان از کاشت گیاه زعفران، سطح زیر کشت این محصول در مناطق کوهستانی و مستعد این استان در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش بسیار چشمگیری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون چند درصد از اراضی مناطق کوهستانی این استان قابلیت کشت زعفران را دارند عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 20 درصد از زمین‌های واقع در مناطق کوهستانی گیلان مستعد کشت گیاهان دارویی و زعفران هستند.

الماسی ضمن برشمردن وضعیت کشت زعفران در سنوان گذشته از افزایش تولید آن در گیلان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس گزارشات و آمارهای، موجود کشت زعفران در استان گیلان از 8 هزار متر مربع مزرعه‌های الگویی در 10 سال گذشته هم‌اکنون به حدود 18 هکتار افزایش پیدا کرده است.

73 هکتار از اراضی ملایر زیرکشت زعفران می‌رود120 میلیارد ریال زعفران احتکار شده در مشهد کشف شد95 درصد زعفران ایران فله ای صادر می‌شود
وی با بیان اینکه زعفران تولید شده در مناطق کوهستانی گیلان از عطر و طعم بسیار خوبی برخوردار است ابراز داشت: طبق قیمت‌گذاری‌های رسمی هر کیلوگرم زعفران در بازار عمده فروشی بین 12 تا 15 میلیون تومان هم داد و ستد می‌شود اما زعفران کاران گیلانی محصول خود را تا 24 میلیون تومان هم فروخته‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان شرایط مناطق کوهستانی این استان برای کشت زعفران را مورد اشاره قرار داد و گفت: زعفران در مناطق کوهستانی شهرستان‌هایی نظیر سیاهکل، رودسر، املش و رودبار که آب و هوای آن‌ها برای کاشت این محصول مناسب است کشت می‌شود.

الماسی مناطق جلگه‌ای استان گیلان را به دلیل مساعد نبودن شرایط رشد و ایجاد پوسیدگی در پیاز زعفران برای کاشت این گیاه مناسب ندانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 388 زعفران کار گیلانی از مزارع خود، چیزی در حدود 62 کیلوگرم زعفران کیفی برداشت و به بازار مصرف ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • باران بهاری در راه مازندران
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر درمازندران
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان