Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در همدان گفت: دشمن تلاش کرده است در طول ۴۰ سال گذشته با وارد کردن نامزدها و یا مهره‌های خود به درون نهادهای مهم و تصمیم‌ساز مانند مجلس، سرعت پیشرفت نظام را کم کند، موضوعی که شورای نگهبان توانسته مانع آن شود. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

حجت الاسلام جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به نقش مهم و اثرگذار شورای نگهبان در کشور اظهار داشت: مطابق با چند اصل مهم در قانون اساسی و همچنین اصل 77  برگزاری انتخابات بر اساس آرای عمومی، صیانت از آرای مردم، حفظ اسلامیت و مذهب شیعه در کشور و همچنین حفظ بعد جمهوریت نظام اسلامی با مراجعه به آراء عمومی از وظایف شورای نگهبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله جنتی: اعضای جدید شورای نگهبان دارای سوابق حسنه هستندآیت‌الله شب زنده‌دار: امنیت کامل در برگزاری انتخابات رایانه‌ای احراز نشده/ شورای نگهبان مصلحت‌اندیشی‌ سیاسی نمی‌کندشورای نگهبان در رسیدن جامعه به آرمان‌های اسلامی نقش مؤثری دارد

وی با تاکید اینکه هر چیزی که خداوند متعال خلق کرده است نیاز به صیانت و محافظت دارد، افزود: همانطور که برای صیانت از تمامیت ارضی کشور نیازمند وجود قوای نظامی هستیم، برای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام نیز به شورای نگهبان احتیاج داریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در همدان با تاکید براینکه بررسی مصوبات مجلس، آئین نامه‌های دولت و بررسی عدم مغایرت آنها با دین مبین اسلام و قانون اساسی از دیگر وظایف شورای نگهبان است، بیان کرد: قانون اساسی  براساس اصل 99 نظارت استصوابی بر انتخابات را از دیگر وظایف شورای نگهبان اعلام کرده است.

وی ابراز کرد: موضوع حفاظت از اسلامیت نظام توسط فقها و حقوقدانان و امر نظارت بر انتخابات که مرتبط با حفظ جمهوریت نظام اسلامی است نیز توسط هیئت‌های نظارت و ناظران شورای نگهبان محقق می‌شود.

مرادی با تشریح نقشه‌های دشمنان برای آسیب زدن به نظام اسلامی و نقش شورای نگهبان در بی‌اثر کردن این اقدامات مطرح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون دشمنان سعی در تغییر نظام داشتند و آنجایی که نتوانستند به این هدف خود دست یابند  تلاش کردند از طریق راهکارهایی به جز جنگ سخت به اهداف خود دست یابند.

وی عنوان کرد: دشمن تلاش کرده است در طول 40 سال گذشته با وارد کردن نامزدها و یا مهره‌های خود به درون نهادهای مهم و تصمیم‌ساز مانند مجلس، سرعت پیشرفت نظام را کم کند، موضوعی که شورای نگهبان توانسته در طول عمر 39 ساله خود جلوی این کار را بگیرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در همدان با اشاره به اینکه شورای نگهبان با توجه به وظیفه‌ای که قانون اساسی برای صیانت از آراء مردم بر عهده این نهاد گذاشته است توانسته اقدامات دشمنان را بی‌اثر کند، افزود: دشمن وقتی نتواند مهره‌های خود را وارد مراکز حساس نظام کند، تلاش می‌کند با حمایت از افراد ناکارآمد به اهداف خود دست یابد.

وی با تاکید پیشرفت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های سیاسی، بین‌المللی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی گواه این مدعای شورای نگهبان است، تصریح کرد: اگرچه برخی افراد دارای صلاحیت پس از ورود به مراکز حساس نظام اسلامی دچار انحراف شده و یا به دلیل نفسانیت به نظام آسیب زدند اما حرکت آنها نتوانسته حکومت اسلامی را از پیشرفت باز دارد.

مرادی با اشاره به اقدامات دشمنان برای تخریب شورای نگهبان در جامعه عنوان کرد:  افرادیکه دست به تخریب این نهاد مقدس می‌زنند در اصل در مسیر استکبار حرکت می‌کنند چرا که در طول عمر 39 ساله شورای نگهبان، دشمن از هر روشی برای نابودی این نهاد استفاده کرده است.

وی تاکید کرد: امروز فضای رسانه‌ای دنیا در اختیار دشمن است به همین دلیل شاهد تخریب‌های فراوانی علیه شورای نگهبان در رسانه‌های دشمن و فضای مجازی هستیم بنابراین طبیعی است که نسل جوان جامعه که آگاهی لازم درباره شورای نگهبان را ندارد، فریب این تبلیغات را بخورد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در همدان با بیان اینکه کسانیکه در نظام مسئولیتی دارند و این نهاد را می‌شناسند باید با تشریح وظایف و نقش این نهاد، به بصیرت‌افزایی بپردازند، ابراز کرد: شورای نگهبان رسانه ویژه‌ای برای بیان اقدامات خود ندارد بنابراین همه رسانه‌ها وظیفه دارند در راستای رسالت انقلابی خود، اقدامات این نهاد را برای مردم تشریح کنند.

وی با اشاره به شکل‌گیری پژوهشکده فقهی- حقوقی در شورای نگهبان بیان کرد: این مرکز با حضور 50 تن از حقوقدانان نخبه و در راستای عمل به شفافیت در کارها شکل گرفته است، مرکزی که وظیفه دارد مصوبات مجلس و آئین نامه‌های دولت را با دقت بررسی کرده و نظر کارشناسانه خود را به شورای نگهبان ارائه دهد.

مرادی درج مستندات و بیان نظرات اعضای شورای نگهبان درباره موضوعات مختلف در سایت این نهاد را از دیگر اقدامات شورای نگهبان برای عمل به شفافیت در کارها برشمرد و اظهار داشت: تشکیل مجمع فقهی مجتهدین در قم برای مشاوره به شورای نگهبان از دیگر اقدامات این نهاد است.
 وی درباره برخی سخنان منتشر شده درباره مخالفت شورای نگهبان با برگزاری الکترونیکی انتخابات نیز گفت: شورای نگهبان رسما اعلام کرده است که موافق این موضوع است به شرط آنکه مجریان انتخابات بتوانند ابزار سالم، مطمئن و شفاف انتخابات الکترونیکی را تضمین کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در همدان با گلایمندی از اظهار نظر برخی افراد درباره انتخابات آزاد، مشروط، تحریم انتخابات و یا عدم شرکت در این رویداد، بیان کرد: منظور این افراد از برگزاری انتخابات آزاد، برگزاری انتخاباتی بدون نظارت است، موضوعی که در هیچ جای دنیا پذیرفته شده نیست.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده مردم در انتخابات نیز افزود: حضور پررنگ مردم در عرصه‌های مختلف سبب برطرف شدن مشکلات کشور شده است به همین دلیل حضور آنها در انتخابات و انتخاب افراد کارآمد، لایق و توانمند سبب می‌شود مشکلات متعدد کشور و معیشتی مردم نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ن

R41405/P/S6,75/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه چهارم اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

کد خبر 747175

دیگر خبرها

  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد