Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت با بیان اینکه برنامه‌های وزارت صنعت در ۷ محور در راستای رونق تولید و توسعه ملی تدوین شد گفت: سامانه طرح تاپ راه‌اندازی شد. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، برات قبادیان شامگاه چهارشنبه در مراسم تقدیر از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان مرکزی، با اشاره به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در راستای سیاست‌های وزارتخانه طرحی به نام تاپ را که مخفف توانمندسازی تولید و توسعه است داریم که این طرح چکیده‌ای طرح‌های بسیاری از جمله صنعت و دانشگاه، توانمندسازی تولید، توسعه اشتغال و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال سال رونق تولید بوده که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌های خود را در 7 محور در راستای رونق تولید و توسعه ملی اعلام کرده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: محور نخست توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل است که در این راستا 27 تیرماه هم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در تهران همایش 2 ساعته را در کنار افتتاح نمایشگاه ساخت داخل داریم.

قبادیان بیان کرد: این نمایشگاه متفاوت از سال‌های گذشته است به این شکل که نیازهای ما و آنچه را که نیاز داشتیم با دادن ارز کشور از خارج تهیه کنیم در صورتی که می‌توانست در داخل توسط فناوران، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان تولید شود فردا در این نمایشگاه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی محور دوم برنامه‌های وزارت صمت است که در ارتباط با تولید بوده و مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری هم محور سوم این برنامه‌ها است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: محور چهارم بهبود فضای کسب و کار به‌ویژه مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت است، محور دیگر تامین مالی و توسعه سرمایه‌گذاری بوده و محور بعدی توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

قبادیان افزود: اگر اقتصاد کشورها را خوب بررسی کنید می‌بینید که اقتصاد مبتنی بر منابع و تک‌محصولی(نظیر صادرات نفت خام) را حذف کرده‌اند چراکه معتقد هستند اقتصاد مبتنی بر منابع اقتصاد ناپایداری است.

وی تصریح کرد: همین نفت را به عنوان یکی از منابع انرژی درنظر بگیرید هرچه جلوتر برویم در دنیا رقیب دارد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت بیان کرد: در هزاره سوم به عنوان توسعه پایدار، اقتصاد مبتنی بر دانش است، چندسالی می‌شود که از شرکت‌های دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم، اقتصاد مبتنی بر مغزابزار و فکر، کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی مگر نفت دارند، کدام یک از ما از تولیدات یکی از این دو کشور استفاده نمی‌کنیم.

قبادیان ادامه داد: اقتصاد مبتنی بر دانش اقتصاد پایدار کشورها است، امروز ما در کشور به لحاظ تعداد بیش از کشور چین با یک میلیارد و 200 میلیون جمعیت، دانشگاه داریم.

وی عنوان کرد: این یعنی دانش، سرمایه دانشی، دانش‌پایه و سرمایه منابع انسانی که سرمایه پایدار است، از این دانش ما چه استفاده‌ای کردیم، دانشگا‌ه‌های نسل یک تا چهار چه نتیجه‌ای تاکنون داشته جز اینکه تنها مدرک‌‌گرایی ملاک بوده آیا با استفاده از این سرمایه توانسته‌ایم مواد خام خود را به کالاهای با ارزش افزوده تبدیل کنیم، این کار را نکرده‌ایم، در صنعت هم همین است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت افزود: در نظر بگیرید انقلاب صنعتی اول تا چهارم را اما ما در همان انقلاب صنعتی اول و دوم ماندیم چراکه نتوانستیم پیوند بین دانشگاه و صنعت را برقرار کنیم.

قبادیان دلیل اتفاق نیفتادن پیوند دانشگاه و صنعت را اینگونه بیان کرد: دانشگاه پول بادآورده نفت را هزینه می‌کرد و نیازی به درآمد نداشت، صنعت هم احساس نیاز به دانشگاه نمی‌کرد چراکه صنعت و ماشین‌آلات ما وارداتی بوده است، اما امروز بهترین ایام است که این روند را تغییر دهیم.

تهران|قوانین جهت تحقق رونق تولید به نفع سرمایه‌گذار تفسیر می‌شودسوء‌استفاده برخی مفسدان از شعار رونق تولیددستگاه‌های اجرایی گلستان نقشه راه و برنامه‌ای برای رونق تولید ندارندمسکن کمترین ریسک سرمایه گذاری برای رونق تولید را دارد

وی تصریح کرد: چراکه هم دولت منابع بادآورده را ندارد که به دانشگاه بدهد و هم صنعت آن دلارهای نفتی ارزان را ندارد که هر کدام را دوست دارد از هر کشوری وارد کند حتی اگر تحریم‌ها هم وجود نداشته باشد و واردات ماشین‌آلات ممکن باشد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت عنوان کرد: در کشور به لحاظ داشتن سرمایه انسانی، بعد از آمریکا و روسیه در تربیت مهندس، علوم پایه و علوم‌های نوین رتبه سه دنیا را داریم، این سرمایه، سرمایه بی‌نظیری در دنیا و طول تاریخ کشور است.

قبادیان افزود: با این تعداد دانشجو که در دانشگاه‌ها به ویژه تحصیلات تکمیلی داریم، حرکتی را وزارت صمت با طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار شروع کرده است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل دو بخش تقاضا و عرضه می‌شود که بخش تقاضا کل جامعه را دربرمی‌گیرد، یعنی نیاز جامعه به علم، دانش و فناوری است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت بیان کرد: سامانه طرح تاپ راه‌اندازی شده، استان مرکزی در ارتباط با ثبت نام بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی رتبه نخست را در کشور به دست آورده است.

قبادیان ادامه داد: بعد از استان مرکزی، خوزستان استان دوم، البرز استان سوم و آذربایجان استان چهارم در ثبت نام در سامانه تاپ هستند، حدود 700 تا 750 بنگاه ثبت نام کرده‌اند که نیازهای آنها می‌سنجیم.

وی عنوان کرد: امیدوارم تا پایان سال استان مرکزی نمونه و برتر بماند، تقاضا داریم که بنگاه‌ها نسبت به ثبت نام اقدام کنند، به واسطه این رابطه صنعت و دانشگاه را تنظیم کرده‌ایم که مسائل را به صورت ارزان برای بنگاه‌ها حل و فصل کرده‌ایم، اقتصاد دانش‌بنیان را جلو برده‌ایم، تمامی محصولات را دانش‌بنیان کرده‌ایم و واحدهای تحقیق و توسعه را در واحدهای تولیدی و صنعتی تقویت می‌کنیم.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران

جلسه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جهت سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است، نمایندگان شرکت‌های فولادی همچون شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی در خصوص این پروژه‌های به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی