Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد آذری جهرمی شب گذشته‬ در توئیت خود اعلام کرد: «از فردا امکان تبدیل ADSL خانگی به سرویس‌های پرسرعت VDSL فراهم می‌شه ،۴ برابر سرعت فعلی، ‏خوبه به نظرتون؟»

‏اینترنت پرسرعت مبتنی بر استاندارد VDS‬ یا Very high bit rate subscriber line یکی از استانداردهای رایج جهانی XDSL است. عملکرد VDSL، در اغلب موارد مشابه ADSL است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرغم شباهت‌های موجود در این زمینه اختلافات متعددی نیز مانند موارد زیر وجود دارد مانند:
-سرعت دانلود در استاندارد VDSL ، ۵۲ مگابیت دانلود و ۱۶ مگابیت آپلود و در حالت VDSL۲، ۱۰۰ مگابیت دانلود و تا ۲۲ مگابیت آپلود که در هر دوحالت بصورت نامتقارن است.
- ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت سرویس و سرعت می‌شود.
- استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک و بدون نیاز به تعویض و یا سیم کشی دوباره.
- امکان ارائه خدمات ارزش افزوده مختلف به مشترکین مانند خطوط تلفن SIP (تلفن بر بستر اینترنت)، ویدئو کنفرانس ، IP-Tv وغیره

ای دی اس ال (ADSL) مخفف عبارت Asymmetric digital subscriber line به معنای "خط اشتراک دیجیتال نامتقارن" بوده و یکی از زیر شاخه‌های تکنولوژی DSL است، تکنولوژی ADSL نسبتاً جدید بوده و به کاربران اجازه می‌دهد که علاوه بر انتقال صوت از طریق خطوط تلفن، به انتقال داده آن هم با نرخ زیاد نیز دست یابند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۷۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه

همراه اول با پلتفرم‌های دیجیتال خود راهی نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest ترکیه شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف معرفی توانمندی‌های فنی و مخابراتی ایران به رویداد Mobilefest ترکیه رفت.

رویداد Mobilefest که از تأثیرگذارترین رویداد‌های فناورانه حوزه اوراسیا است، بر «شبکه سازی و ایجاد ارتباط با رهبران» صنعت ارتباطات از طریق مشاهده دستاورد‌های تکنولوژیک برند‌ها در بخش نمایشگاهی و دریافت بینش‌ها و تجربیات واقعی از سخنرانی‌ها و ارائه‌های تخصصی تمرکز دارد.

بخش‌های موضوعی این نمایشگاه نیز متشکل از «ارتباطات و سرویس‌های تلفن همراه»، «خدمات ابری و دیتاسنترها»، «امنیت سایبری»، «دستگاه‌ها و تجهیزات»، «بلاکچین و متاورس» و «استارتاپ ها» می‌شود که غرفه همراه اول مستقر در نخستین بخش موضوعی این رویداد است.

همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های «کسب و کار سازمانی»، «تحقیق و توسعه» و «سرمایه گذاری جسورانه» و با شعار «هدف گیری بی‌نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده تا به کشف فرصت‌های جدید سرمایه گذاری مبادرت ورزد.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران در نظر دارد طی برگزاری این رویداد سه روزه، از جدیدترین بستر‌های دیجیتال توسعه یافته خود در حوزه‌های سلامت و توریسم رونمایی کند و به معرفی ۱۲ سرویس دیجیتال دیگر بپردازد.

اپراتور اول تلفن همراه ایران در کنار سه اپراتور اصلی تلفن همراه ودافون، ترک تلکام و ترکسل کشور ترکیه، در بخش نمایشگاهی Mobilefest و در قالب غرفه‌ای دو طبقه حضور دارد.

در این نمایشگاه که با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت جهانی برگزار می‌شود، اپراتور‌های تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری از سراسر جهان حضور دارند و از ۲۵ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ (۶ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی