Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@15:30:35 GMT

شورایاری و اعتماد عمومی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۱۲۴

آفتاب‌‌نیوز :

محمود میرلوحی نوشته است: بسیاری از ساکنان امروز تهران، در گذشته در روستاها و شهرهای کوچک، می‌دانستند همکاری‌های محلی، قومی، خانوادگی و… مثلاً در سوگواری‌ها یا کمک به مستمندان و… چه اثر مثبتی در ایجاد امید و نشاط و همدلی اجتماعی دارد. اما امروز این روابط تا حدود بسیاری رنگ باخته است، نهادهای خانوادگی و قومی و محلی تقریباً رنگ باخته‌اند و جای خود را به ارتباطات جدید در شبکه‌های اجتماعی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

نهادهای مدنی داده‌اند که در تهران از یک ساختار قوی برخوردار نیست اما در این شرایط می‌توان در تهران بخشی از این نیاز را رفع کرد و با ارتباطی که این ۹ نفر در حوزه عمران و آموزش و محیط‌زیست و مشارکت شهروندان داشته باشند، می‌توانند مردم محلات را ساماندهی کنند و به اطلاع شورا برسانند.

اگر شورایاران فعال باشند، می‌توانند فعالیت خود را بیشتر از فعالیت شهرداری ادامه دهند و فعالیت آنان منحصر به فعالیت‌های شهرداری نشود. آنها می‌توانند از طرف شورای شهر به فعالیت‌های شهرداری نظارت کنند یا در محلات مثل فضای سبز و پسماند و آموزش شهروندان تلاش کنند اما فراتر از آن هم می‌توانند تلاش کنند و چه از طریق شورای شهر و چه به صورت مستقیم، به عنوان معتمد محلی، مسائل و مشکلات خود را حل و فصل کنند. این توان و ظرفیت معتمدان محلی را می‌توان در حوزه‌های مختلف به‌کار گرفت و امیدواریم چهره‌های فرهیخته و توانمند که برای اداره شهر تهران، طرح و برنامه دارند، در تمام ۳۵۲ محله حضور پیدا کنند تا در انتخابات این دوره، شاهد مشارکت مردم باشیم و حضور مردم در انتخابات، که در دوره قبل که از حدود ۸میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیتِ تهران، ۵۰۰ هزار نفر بود، این دوره بالغ‌بر ۲ میلیون شود و نشان دهد شورایاران اعتماد بیشتر مردم را جلب و جذب کرده‌اند.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات شورایاری اعتماد عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد

به گزارش تابناک، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب؛ کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می‌شوند.

او در مورد شرایط استخدام گفت: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند یا به دلایل مختلف کارتن‌خواب شده اند، در صورت تمایل می‌توانند به استخدام شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد با حداقل حقوق ۱۱.۵میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا ۱۳.۵میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی جذب این افراد آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. به طوری که تاکنون حدود ۷۰ نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

 منبع: خبرگزاری شهر

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • تنها پل قدیمی تهران با سازه آجری
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • تعطیلی برای همه مدارس سیستان وبلوچستان،نخواهیم داشت
  • ۶ مزیت برتر ابر ترکیبی برای کسب و کارها
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه روزنامه اعتماد و عباس عبدی
  • دادستانی تهران علیه روزنامه اعتماد و عباس عبدی اعلام جرم کرد
  • پیام ادامه حضور کاظم صدیقی در امامت جمعه تهران از نگاه سیاسیون /لجاجت، دهن کجی، تبرئه یا ...+جدول