Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-03-28@15:06:18 GMT

پیش‌فروش اینترنتی خودرو باید ضابطه‌مند شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۸۱۴۳

پیش‌فروش اینترنتی خودرو باید ضابطه‌مند شود

به گزارش «نماینده»، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به رانت 300 میلیاردی سالانه برای کمیسیون‌های فروش اینترنتی نمایندگی‌های خاص خودرو، گفت: هر اقدامی که در کشور به عنوان مجوز اعطا و شرطی گذاشته شود، موجب بی‌عدالتی و رانت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نمونه‌هایی که در پیش‌فروش خودرو رانت ایجاد شده، کم نداریم، اظهار داشت: همواره در حوزه اختصاص سهمیه فروش خودرو به نمایندگی‌ها این پرسش مطرح می‌شود که مجوز فروش به کدام نمایندگی داده شود و به کدام نمایندگی داد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این پرسش که براساس کدام قانون نمایندگی فروش خودرو انتخاب می‌شوند؟، گفت: باید بساط این تبعیضات و رابطه‌ها در بین نمایندگی‌های فروش اینترنتی خودرو برچیده و فروش خودرو ضابطه‌مند شود.

منصوری با تأکید بر اینکه امکان پیش‌فروش خودرو باید به تمام نمایندگی‌ها اعطاء شود تا سایر نمایندگی‌ها دلسرد نشوند، تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور باید پیگیر تخلفات پیش‌فروش‌های خودرو شود و دستگاه قضایی نیز به حواشی پیرامون آنها رسیدگی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد:‌ مجلس به دلیل نداشتن اهرم فشار نمی‌تواند برخی تخلفات را پیگیری کند و در صورت بروز تخلف احتمالی سازمان بازرسی می‌بایست به موضوع ورود کند.

منصوری در پایان با بیان اینکه خودروسازان در حالی اقدام به فروش فوری خودرو می‌کنند که به تعهدات گذشته‌شان عمل نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: معتقدم فروش فوری خودرو، مصداق بی‌عدالتی است که باید جلوی آن گرفته شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خودرو خودروسازان نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطار‌های مسافری برای نیمه دوم فروردین

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین در کلیه محور‌ها مسیر‌های رفت تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ و مسیر‌های برگشت تا تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۳، از ساعت ۹ صبح امروز پنج‌شنبه ۹ فروردین، صرفا از طریق سکو‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود.

همچنین پیش‌فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ۹ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی‌مانده انجام می‌پذیرد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیش فروش بلیت قطار‌ها از امروز
  • خبر مهم برای مسافران نوروزی در نیمه دوم فروردین
  • قیمت شیر الاغ هم سر به فلک کشید
  • فروش بلیت قطار‌های مسافری برای نیمه دوم فروردین
  • قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!
  • قیمت عجیب شیر الاغ/ قیمت هر کیلو تا ۲ میلیون تومان
  • جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری
  • آغاز فروش بلیت قطار‌های فروردین از پنجشنبه
  • آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از پنج شنبه ۹ فروردین
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست