Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکاران جودو و کوراش خراسان رضوی معتقد هستند در صورتی که امکانات بیشتری در اختیارشان باشد می‌توانند رتبه بهتری کسب کنند. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، جودو و کوراش در خراسان رضوی طرفداران بسیاری داشته و ورزشکاران آن تاکنون توانستند در سطح کشور افتخارآفرینی کنند، افراد بسیاری از خراسان رضوی در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی شرکت کرده و مقام‌های درخوری کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جودو و کوراش جایگاه بالایی در خراسان رضوی داشته اما هنوز از توجه کافی برخوردار نیست، باید مسئولان بیش از وضعیت کنونی به این ورزش توجه داشته باشند و از ورزشکاران آن حمایت کنند، جودو کاران تاکنون از حمایت کافی برخوردار نبودند.

جعفر پهلوانی؛ نایب قهرمان خراسانی جودو و کوراش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، اظهار داشت: تاکنون یک نقره و یک برنز در سطح جهانی در ورزش کوراش کسب کردم، همچنین دارای مدال طلای آسیا هستم، در سال 2017 به عنوان بهترین بازیکن سال در آسیا شناخته شدم، در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز بر روی سکوی دوم ایستادم.

رقابت‌های جودوی قزاقستان| جودوکاران ایران رقبای خود را شناختنددختران جودوکار به اردوی فراخوانده شدنداعزام تیم‌های پایه جودو به مسابقات قهرمانی آسیا در هاله‌ای از ابهام

وی بیان کرد: در حال حاضر محل تمرینی در اختیار ورزشکاران قرار نداشته و اردوهای بعد از مسابقات کنسل شده است، از چند روز گذشته نیز پیش از مسابقات آسیب دیدم و به رقابت‌های کاپ آسیا در ازبکستان اعزام نشدم، در رشته ورزشی جودو نیز دارای مقام‌های متعددی هستم.

نایب قهرمان مسابقات جهانی جودو و کوراش عنوان کرد: تاکنون دو مقام پنجم در آسیا و هفت رتبه نخست در سطح کشوری کسب کردم، تاکنون قول‌های زیادی در ارتباط با اهدا جوایز شنیدم اما هیچ‌یک از آنها عملی نشده و جوایز ارزشمندی کسب نکردم، به عنوان مثال برای یکی از مسابقاتم قرار بر دریافت 160 سکه به نفر نخست بود، همچنین نفر دوم باید 80 سکه دریافت می‌کرد و تعداد سکه‌ها برای نفر سوم، 40 عدد بود.

وی خاطرنشان کرد: به جای اهدای سکه، در پایان رقابت‌ها به نفرات برتر پس از گذشت 9 ماه کارت هدیه سه میلیون تومانی اهدا شد، در آن زمان هر سکه پنج میلیون تومان ارزش داشت، در بسیاری از مسابقات نیز هیچ جایزه‌ای دریافت نکردم و مسئولان قول‌های خود را فراموش کردند، برای ورزشکاران هیچ حقوقی در نظر گرفته نشده است.

پهلوانی تصریح کرد: از مسئولان بسیار گلایه‌مندم؛ چرا که آنها هیچ قدمی برای ورزشکاران برنداشتند، متولیان در سایر شهرها از ورزشکاران حمایت می‌کنند و به آنها بها می‌دهند اما در خراسان رضوی از این موارد خبری نیست، زمانی که به استان بازگشتم حتی یک مسئول را در فرودگاه ملاقات نکردم.

وی گفت: از سایر مشکلات ورزش در استان، می‌توان به بی توجهی به ورزش کشتی باچوخه اشاره کرد، این ورزش مورد غفلت مسئولان واقع شده و تنها عموم این ورزش را در استان زنده و سرپا نگاه داشتند، در حال حاضر کشتی باچوخه به آخرین روزهای خود رسیده و اندک اندک حذف می‌شود.

امید پیستک؛ دارنده کاپ آزاد جهانی جودو و کوراش نیز اظهار داشت: تاکنون مدال‌های مختلفی کسب کردم که از جمله آنها می‌توان به برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کرد، همچنین در مسابقات آسیایی اخیر مدال نقره کسب کردم، علاوه بر موارد مذکور دو کاپ آزاد جهانی نیز به دست آوردم.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از ورزشکاران جودو و کوراش استان حمایت نکرده است، هیئت جودو و کوراش خراسان رضوی نیز هیچ اقدامی برای ورزشکاران انجام نمی‌دهد و ورزشکاران باید امور خود را به تنهایی و با هزینه شخصی انجام دهند.

وی ادامه داد: فدراسیون جودو و کوراش از تمامی ورزشکاران در مسابقات کشوری و رقابت‌هایی که بر عهده این سازمان است حمایت می‌کند، در هر صورت به طور کلی ورزشکاران جودو و کوراش استان مورد حمایت واقع نمی‌شوند و به این افراد توجهی نمی‌شود، باید انگیزه‌ای برای فعالیت ورزشکاران وجود داشته باشد.

پیستک گفت: ورزشکاران جودو و کوراش خراسان رضوی از جوایز محروم هستند، به عنوان مثال در مسابقات آسیایی قرار بر اهدای سکه به نفرات برتر شد اما ورزشکاران تنها یک کارت هدیه سه میلیون تومانی دریافت کردند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ورزشکاران هیچ امکاناتی در اختیار ندارند و باید با هزینه خود در باشگاه فعالیت کنند، تمامی هزینه‌های رفت و آمد و امور مربوط به مسابقات توسط ورزشکار پرداخت می‌شود، برای فعالیتم در باشگاه باید شهریه پرداخت کنم؛ این در حالی است که تاکنون چندین مدال آسیایی و جهانی کسب کردم.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر دفتر آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مدیریت‌های برق شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، قوچان، تربت جام میزبان برگزاری این دوره از مسابقات هستند که نخستین روز از این رقابت‌ها در تربت حیدریه برگزار شد.

محمدحسین مقدسان افزود: نمایندگان دفاتر بازرسی، ایمنی، آموزش و روابط عمومی در این دوره از مسابقات حضور داشته و داوری این مسابقات را برعهده دارند.

وی گفت: برگزاری نخستین روز از این مسابقات به میزبانی مدیریت برق تربت حیدریه با حضور هفت گروه از سیمبانان شهرستان‌های مه ولات، رشتخوار، تربت حیدریه (۲ گروه)، زاوه و گناباد انجام گرفت که گروه دوم مدیریت برق تربت حیدریه بیشترین امتیاز را کسب کرد.

مدیر دفتر آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: هر گروه از شهرستان‌های خراسان رضوی شامل ۲ سیمبان است که در مجموع مهارت سیمبان‌های مدیریت‌های برق استان در نصب کنتور‌های تکفاز در این مسابقه ارزیابی می‌شود.


دیگر خبرها

  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو