Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد  در اولین جلسه کمیسیون انتشارات علمی شورای عالی پژوهش دانشگاه آزاد، گفت: ۶ شرکت معروف در جهان اقدام به نشر علم می‌کنند و  نشر علمی در جهان یک نظام گسترده و بدون برنامه نیست، بلکه کاملاً برنامه محور و انحصاری است، به طوری که دو هزار مجله تحت پیکره الزویر و ۲ هزار مجله توسط اشپرینگر منتشر می‌شود و از ۱۵ سال پیش که انتشارات مختلف با یکدیگر ادغام شدند، این نظام جدید به وجود اشپرینگر آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجلات علمی در کشور ما به عنوان یک نظام نشر ملی دیده نشد و ما به صورت نقطه‌ای بدون آنکه هویت ملی ما در این روند حفظ شود، به نشر جهانی متصل شدیم.

وی گفت: اقتصاد نشر در کشور ما یک اقتصاد ناکارآمد است و مجلات علمی ما به دلیل آنکه اقتصاد ندارند، با یارانه اداره می‌شوند که این موضوع باید در نظام نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

 طهرانچی افزود: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد کنترل کیفیت علمی دانشجویان دکتری است بنابراین دانشجویان از مهرماه امسال ملزم به چاپ یکی از مقالات خود در مجلات دانشگاه آزاد  هستند که اگر اعضای هیئت تحریریه چارچوب رساله را تأیید و مقاله را چاپ کردند، پس از آن هیئت داوری دکتری نیز شاکله و جزئیات رساله را با دقت بررسی کند.

وی ادامه داد: برای تسریع و دقت بیشتر روند بررسی مقالات و چاپ آن در مجلات علمی دانشگاه آزاد  برای هر موضوع و اسکوپ باید حداقل دو ژورنال در دانشگاه آزاد فعال باشد.

 طهرانچی اظهار داشت:  ۵۶ هزار دانشجوی دکتری که قرار است تا سه سال آینده فارغ التحصیل شوند، مورد کنترل و ارزیابی قرار می‌گیرند و این یک طراحی است که مطمئن خواهیم شد نظام دکتری دانشگاه آزاد خوب عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت:  در نظام نشر ملی باید با زبان فارسی تولید لغت کنیم و سبک نشری خود را داشته باشیم.

وی تصریح کرد:  اگر زبان مادری نتواند زبان علم شود، مردم پیشرفت نخواهند کرد.

طهرانچی با اشاره به راه اندازی کمیسیون انتشارات علمی در دانشگاه گفت: این کمیسیون در حوزه محتوایی که وظایف معاونت‌های موضوعی است، ورود نخواهد کرد و چیدمان اعضای هیأت تحریریه مجلات علمی بر عهده معاونت هاست. کمیسیون انتشارات علمی دانشگاه آزاد ادامه کار معاونت‌ها را پیگیری می‌کند و به زبان نشر، رعایت استانداردها، دوره‌های چاپ مجلات و اسکوپ‌ها توجه خواهد داشت.

وی تأکید کرد:  تعداد مجلات علمی دانشگاه آزاد را از ۴۰۰ عنوان به ۶۰۰ عنوان خواهیم رساند تا بتوانیم یک نظام نشر ملی بسیار قوی، متقن و خوب ایجاد کنیم تا مجلات علمی دانشگاه آزاد از موقعیت منطقه‌ای به ملی تبدیل شوند و برای این کار باید یک سند نشر علمی ملی نوشته شود که این موضوع در دستور کار کمیسیون انتشارات علمی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

افزایش مجلات علمی دانشگاه آزاد از ۴۰۰ عنوان به ۶۰۰ عنوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت تدوین کتاب یا نرم‌افزاری برای احصاء و تحلیل محتوای بیانات مقام معظم رهبری با کلیدواژه‌های شهید و شهادت اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی این کمیته استخراج اسامی شهدای علمی استان فارس و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده این شهداست.

محمدرضا قائدی اضافه کرد: این وظیفه دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف استان فارس است که در برنامه دیدار با خانواده شهدای علمی مشارکت کنند و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در شهرستان‌های استان فارس از سوی واحد‌های خود متولی برگزاری این مراسم شود.

رئیس کمیته علمی آموزشی و پژوهشی کنگره بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس تأکید کرد: در راستای گرامیداشت این شهدا تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت