Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ژان باپتیست دوبروی، تحلیلگر ارشد گاز طبیعی در آژانس بین‌المللی انرژی در نیویورک اظهار کرد: انتظار می‌رود صادرات LNG آمریکا در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کند.

همچنین واردات LNG چین در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۰۰ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا می‌کند و در رتبه بالاتر از ژاپن قرار می‌گیرد که در حال حاضر بزرگترین واردکننده جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات LNG ژاپن پس از این که در سال ۲۰۱۴ به اوج رسید، رو به کاهش بوده است زیرا نیروگاه‌های هسته‌ای که پس از آسیب دیدگی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما بر اثر زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ برای بازرسی ایمنی اجباری تعطیل شده بودند، فعالیتشان را از سرگرفته‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد تقاضای جهانی برای LNG تا سال ۲۰۲۴ سالانه حدود چهار درصد رشد کند و برای تأمین این تقاضا، توسعه دهندگان تصمیمات نهایی برای سرمایه‌گذاری را در سال ۲۰۱۸ اتخاذ کردند تا حدود ۲۹ میلیارد متر مکعب به ظرفیت صادرات جدید اضافه کنند و تا به امروز این ظرفیت را دو برابر کرده و به ۵۸ میلیارد متر مکعب رسانده‌اند.

بعلاوه برخی از توسعه دهندگان اعلام کرده‌اند ممکن است تا پایان امسال تصمیمات سرمایه‌گذاری نهایی را بگیرند که بیش از ۱۲۰ میلیارد متر مکعب به ظرفیت صادرات LNG اضافه خواهد کرد و حدود ۳۰ میلیارد متر مکعب از این ظرفیت در آمریکا و ۴۳ میلیارد متر مکعب در قطر خواهد بود.

تقاضای جهانی برای LNG طی چند سال گذشته تحت تأثیر رشد تقاضای چین، سالانه حدود ۱۰ درصد رشد کرده است و در سال ۲۰۱۸ به رکورد ۴۳۲ میلیارد متر مکعب رسید.

طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای چین برای گاز طبیعی که ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد کرد، تحت تأثیر سیاست‌های محیط زیستی بود که صنایع و مصرف کنندگان این کشور را ملزم کرد به منظور کاهش آلودگی هوا، به جای زغال سنگ از گاز استفاده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد مصرف گاز در چین به دلیل رشد اقتصادی آهسته‌تر، تا سال ۲۰۲۴ با نرخ سالانه حدود هشت درصد رشد کند. آمریکا که در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده گاز در جهان است، تولیدش در سال ۲۰۲۴ به بیش از یک تریلیون میلیارد متر مکعب رشد خواهد کرد و سهمش از تولید جهانی به حدود ۲۳ درصد می‌رسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات صادرکنندگان گاز طبیعی آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تقی پاشایی اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود و بر این اساس شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استاندارد‌های زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی‌های بلندی برداشته است.

دیگر خبرها

  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد