Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمعلی قندالی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: با جمع بندی های انجام شده خسارت های سیل ابتدای سال در حوزه عشایری سه هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه ۲هزارو ۲ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای تامین آب شرب عشایری اختصاص یافته است، ادامه داد: ۲۳۰ طرح آب‌رسانی با این اعتبارات اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور عشایری کشوربا اشاره به اینکه ۵۳ درصد از عشایر از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، اظهار امیدواری کرد: با استمرار کمک ها از صندوق توسعه ملی تا پایان برنامه ششم توسعه کشور ۷۵ درصد عشایر کشور از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

قندالی گفت: ۲۵ طرح آب رسانی به عشایر استان سمنان تعریف شده که با اجرای آنها عشایر بیشتری از استان سمنان از آب سالم برخوردارخواهندشد.

وی ادامه داد:: در راستای اعطای تسهیلات کم بهره با سود چهار درصد و دوره بازگشت پنج ساله نیز برای پرداخت به تشکل‌های عشایری خوشبختانه تصمیمات خوبی گرفته شده است.

قندالی افزود: برای جبران خسارت مکان‌های استقرار، نگهداری دام و تجهیزات نیزمبالغی به عشایر هم به صورت بلاعوض و هم تسهیلات پرداخت خواهد شد که پس از تصویب ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: برای تامین نهاده های دامی باوجود تشکل های عشایری قوی مشکلی وجود ندارد و راههای عشایری نیز در هر زمان که نیاز باشد اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

براساس آخرین سرشماری عشایر کشور که پارسال انجام شد، اکنون ۱۰۴ ایل، ۵۵۲ طایف با یک میلیون و ۱۸۶ هزارو ۳۹۸ نفر جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند.

۷۳۵۸/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عشایر شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از مهمانان نوروزی در نوروزگاههای عشایری خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیاه چادر و نوروزگاه های عشایری برای عرضه محصولات لبنی، تولیدی و صنایع‌دستی همچنین نمایش موسیقی، آیین، آداب و رسوم عشایر برای گردشگران نوروزی در ورودی شهر‌ها و نقاط گردشگرپذیر و دیدنی داخل شهر‌ها راه‌اندازی شده است . 

 نوروزگاه‌های سراسر خوزستان برای استقبال و پذیرایی از مسافران نورورزی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ دایر هستند.

برپایی نوروزگاه‌ها در سطح کشور در سال‌های اخیر در حوزه عشایر مطرح شده که یکی از اهداف راه اندازی آنها مکانی برای استراحت موقت رانندگان و مسافران برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

فضای تفریحی و متنوع در سیاه چادر‌ها برپا شده تا مسافران و گردشگران در آن استراحت کنند و مسیر سفر را با هوشیاری بیشتر ادامه دهند و از خطرات جاده‌ای کاسته شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 
 

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • ۳ همت تسهیلات توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد
  • استقبال از مهمانان نوروزی در نوروزگاههای عشایری خوزستان